هفته ششم تمرین تیم ملی والیبال؛

هر روز نزدیک‌تر و سخت‌تر از دیروز

کدخبر: 2027443

هفته ششم تمرین تیم ملی والیبال از امروز (شنبه) در حالی آغاز شد که ملی پوشان برای قرار گرفتن در ترکیب تیم اعزامی به فرانسه و ژاپن رقابت بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند.

به گزارش « نسیم آنلاین » و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفته ششم تمرینات تیم ملی از صبح امروز (شنبه) با تمرین گروه دوم آغاز شد. تمرینات این هفته اهمیت زیادی برای انتخاب ترکیب اعزامی تیم ملی والیبال به اردوی تدارکاتی فرانسه دارد و بازیکنان پست های مختلف در تلاش برای قرار گرفتن در ترکیب تیم اعزامی هستند. ملی پوشان که از آغاز اردوی آمادگی (هشتم فروردین ) با انگیزه فراوان در تمرینات حضور یافتند، این هفته تلاش مضاعف خواهند داشت تا بهترین بازیکن پست خود شوند. البته رائول لوزانو انتخاب هایش بر اساس مشاهدات این هفته نخواهد بود، زیرا سرمربی تیم ملی والیبال برای هر بازیکن پرونده ای تشکیل داده است که آمار عملکرد بازیکنان در لیگ برتر سال 94، پنج هفته تمرینات گذشته و دیدارهای درون اردویی و حتی عملکرد آنان در تیم ملی سال گذشته از جمله محورهای پرونده بازیکنان است. بازیکنان نیز تلاش دارند که آمار توانایی خود را در این پرونده افزایش دهند تا برای پوشیدن پیراهن تیم ملی لیاقت های خود را ثابت کنند. حضور سه انالیزور در تمرینات تیم ملی گواه بر این موضوع است. سرویس و دریافت دو محور عمده تمرینات تیم ملی والیبال در پنج هفته گذشته بوده است. این تمرین به شکل سرویس از سوی بازیکنان، مربیان از روی چهار پایه و دستگاه سرویس زنی همزمان با هم انجام می شود. بازیکنان دریافت کننده نیز این سرویس ها را باید به شکل مناسب مهار و به پاسور و یا محلی که مد نظر سرمربی است، برسانند. در برخی از نوبت های تمرین این محور از تمرینات با حضور کلیه بازیکنان تیم ملی انجام می شود اما در برخی مواقع تنها لیبرو و دریافت کننده ها حضور دارند. از نظر استانداردهای تمرین، بازیکنان مجاز به سرویس زدن بیش از 30 بار در هر وعده تمرین نیستند تا دچار آسیب دیدگی نشوند. بر اساس آمارهای ثبت شده در تمرین تیم ملی، بیشترین سرویس ثبت شده در یک نوبت تمرین 331 مورد بوده است که میانگین 22 سرویس برای بازیکنان را نشان می دهد. همچنین هر دریافت کننده باید شش دریافت صحیح متوالی داشته باشد تا دریافت کننده جایگزین تمرین خود را آغاز کند. اگر این تعداد کمتر باشد و یک دریافت اشتباه صورت پذیرد، دوباره از عدد یک آغاز می شود. این قانون دقت دریافت کنندگان را افزایش می دهد تا مجبور نباشند سرویس هایی با سرعت بالا را برای دفعات متعدد دریافت کنند.

هفته ششم تمرین تیم ملی والیبال از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح امروز (شنبه) با حضور سه بازیکن جدید در تمرین گروه دوم آغاز شد. امین اسمعیل نژاد، سلیم چپرلی و شایان حمودی سه بازیکن جدید دعوت شده به اردوی تیم ملی والیبال در گروه دوم هستند. فهرست بازیکنان دو گروه تمرینی تیم ملی والیبال در هفته ششم به قرار زیر است: گروه اول : 16 بازیکن شامل سعید معروف، سید محمد موسوی، علیرضا مباشری، عادل غلامی، آرمین تشکری، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی پور، شهرام محمودی، فرهاد ظریف، مهدی مرندی، محمد جواد معنوی نژاد، مهدی مهدوی، امیر غفور، فرهاد قائمی، مسعود غلامی و مصطفی شریفات تمرین کردند. گروه دوم: 18 بازیکن شامل حمزه زرینی، محمدطاهر وادی، علی نودوزپور، امین علوی، محمدرضا موذن، مصطفی حیدری، سامان فائزی، مهدی رنجبر، علی شفیعی، محمد فلاح، رحمان داودی، بابک امیری، امیر علی محمد فتحعلی، علی جلالی، امین اسمعیل نژاد، سلیم چپرلی، شایان حمودی و محمد رضی پور. تمرینات این هفته نیز همانند هفته های گذشته در دو نوبت صبح و عصر برای دو گروه پیگیری خواهد شد که بازیکنان گروه اول صبح ها از ساعت 11 و 30 دقیقه تا 13 و 30 و در نوبت عصر از ساعت 17 و 30 تا 20 تمرین خواهند کرد. همچنین تمرین گروه دوم در نوبت صبح از ساعت 8 و 30 دقیقه شروع می شود و تا 10 و 30 دقیقه ادامه خواهد داشت و عصر ها نیز از ساعت 15 تا 17 این گروه تمرین می کند. تیم ملی والیبال ایران خود را برای مسابقات انتخابی المپیک 2016 ریو آماده می کند.

این رقابت ها از هشتم خردادماه با حضور هشت تیم ایران، فرانسه، کانادا، لهستان، ونزوئلا، چین، استرالیا و ژاپن (میزبان) در توکیو آغاز می شود.

ارسال نظر: