عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

سلامت‌یاران حلقه مفقوده بیمار و کادر درمانی هستند

کدخبر: 2027408

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است اجرای طرح ملی سلامت‌یار در راستای حمایت از بیماران نیازمند و تنها در بیمارستان‌ها است.

حمیدرضا عزیزی‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار «نسیم آنلاین» در خصوص شبهه دخالت داوطلبان سلامت‌یار در بحث درمان بیماران در بیمارستان‌ها اظهار داشت: به گواه متولیان اجرای این طرح این افراد به هیچ وجه قرار نیست در امور درمانی دخالت کنند.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعاتی که در این رابطه داشته‌ام معتقدم در حال حاضر حلقه مفقوده‌ای در بیمارستان‌ها بین بیمار و کادر درمان وجود دارد که قرار است این فاصله را داوطلبان سلامت‌یار پر کنند.

این نماینده مجلس افزود: سلامت‌یاران وظیفه رسیدگی عاطفی و روحی به بیماران نیازمند و تنها را بر عهده دارند و معتقدم این طرح می‌تواند در راستای حمایت از بیماران نیازمند ارزیابی شود.

عزیزی افزود: البته باید این طرح به خوبی پخته و با یک کارکار‌شناسی مناسب به فعل برسد تا در آینده برای حوزه سلامت کشور مشکل ساز نشود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خاتمه خاطر نشان کرد: معتقدم اگر می‌خواهیم نظام تحول سلامت به طور کلی مسیر مطلوبی را طی کند باید به به تکریم بیمار توجه خاصی کنیم.

ارسال نظر: