در سخنرانی "جو بایدن" مطرح شد:

اعتراف آمریکا به پیروزی‌های "الحشد الشعبی" در جنگ علیه داعش

کدخبر: 2027343

علیرغم این که حمایت‌های آمریکا از گروه‌های تروریستی در منطقه کاملا روشن است، اما "جو بایدن" معاون رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی متناقض با اعتراف به نقش نیروهای "الحشد الشعبی" در جنگ علیه داعش به پیروزی‌های فراوان آن‌ها در این عرصه تاکید کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "جو بایدن" بار دیگر از تعهد دوروغین واشنگتن به حمایت از عراق برای مقابله با داعش سخن گفت.

سفارت آمریکا در بغداد با صدور بیانیه ای اعلام کرد: جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا در سفر به بغداد و اربیل روز پنجشنبه گذشته با مقام های دولت عراق از جمله حیدر العبادی نخست وزیر و سلیم الجبوری رئیس مجلس و مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت وگو کرد.

بایدن همچنین با فواد معصوم رئیس جمهوری عراق نیز گفت وگوی تلفنی داشت.

براساس این بیانیه جو بایدن را در این سفر استورات جونز سفیر آمریکا در بغداد و بریت ماک گورک فرستاده ویژه ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش همراهی می کردند.

بایدن با اشاره به پیروزی های چشمگیر نیروهای عراقی از نقش مهم نیروهای پیشمرگ و الحشد الشعبی در جنگ علیه گروه تروریستی تکفیری داعش تقدیر کرد.

بر اساس این بیانیه، بایدن همچنین از فرماندهی حیدر العبادی نخست وزیر عراق تشکر و بر تعهد (دروغین) آمریکا در حمایت از دولت و مردم عراق برای شکست داعش تاکید کرد.

وی همچنین از ارائه کمک های بشر دوستانه (بدون سند) برای نجات زندگی بیش از 3 میلیون آواره در داخل کشور و پناهندگان عراقی سخن گفت.

بایدن با تاکید بر اهمیت ثبات سیاسی جهت پیشروی در جنگ علیه داعش، فرماندهان عراقی را به ادامه عملیات سیاسی و جلو راندن آن به نفع ملت عراق تشویق کرد.

بایدن روز پنج شنبه به عراق سفر کرد.

عراق از 19 خرداد سال 93 تاکنون با بحران ناشی از اشغال مناطق زیادی از شهرهای شمال و غرب خود توسط گروهک تروریستی داعش مواجه بوده که طی ماه های اخیر نیروهای مردمی و ارتش عراق موفق شده اند چند شهر از جمله الرمادی و تکریت را از دست تروریست های تکفیری داعش آزاد کنند.

کارشناسان مسایل سیاسی منطقه معتقدند که آمریکا در کنار کشورهای عربستان، قطر، ترکیه و رژیم صهیونیستی از ایجاد کننده گان، حامیان و تجهیز کنندگان گروه های تروریستی در منطقه به ویژه داعش هستند.

با توجه به شکست های اخیر گروه های تروریستی در سوریه و عراق، آمریکا درصدد موجه نشان دادن چهره پلید خود در منطقه است و سعی دارد این گونه وانمود کند که با گروهک تروریستی داعش هیچگونه ارتباطی ندارد و از این گروه تروریستی حمایت نمی کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: