انتقاد یک تولیدکننده بزرگ فولاد از سیاست‌های اقتصادی دولت روحانی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

دولت کارخانه من را بست، واردکنندگان با زد و بند ۱.۵ میلیون تن فولاد وارد کردند

کدخبر: 2027277

قاسمی گفت: کارخانه‌ام در سال ۸۵ با سرمایه ۶۰۰ میلیاردتومانی تاسیس شد، اما امروز به دلیل برخی سیاست‌هایی که خودم هم نمی‌دانم چرا اجرایی می‌شود، کارخانه‌ام تعطیل شد و ۱۲۰۰ کارگر آن هم بیکار شدند و این هدیه دولت تدبیر به کارگر کارخانه من در روز کارگر است.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین » : یک تولیدکننده فولاد از وضعیت اقتصادی کشور به شدت گلایه کرد و خبر داد که در حال حاضر کارخانه‌اش تعطیل شده و یک هزار و 200 کارگر آن هم بیکار شده اند و این هدیه دولت تدبیر به کارگر کارخانه من در روز کارگر است.

بهمن قاسمی، مدیر عامل شرکت "نورد آریان فولاد" در گفتگو با « نسیم آنلاین » و در توضیح چرایی تعطیلی کارخانه نورد آریان فولاد گفت: به دلیل مسدود ساختن حساب این شرکت از سوی سازمان امور مالیاتی استان قزوین، این کارخانه تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه اگر یک بنگاه اقتصادی به غیر از حساب اصلی شرکت از حساب دیگری استفاده کند، جرم محسوب می‌شود، به مراجعه مکرر خود به سازمان امور مالیاتی استان قزوین برای پیگیری بازگشایی حساب اصلی شرکت در چند روز اخیر اشاره کرد و به نقل از رئیس امور مالیاتی استان قزوین گفت که حساب‌های شرکت مسدود شده تا خود کارخانه هم تعطیل شود و ادامه داد که راهبرد دولت تدبیر و امید، مسدود کردن کارخانه های تولیدی تا سرحد امکان است.

مدیر عامل شرکت نورد آریان فولاد، مدعی شد که سیاست اصلی دولت تدبیر و امید بستن کارخانجات تولیدی بوده و ادامه داد که قرار است با بسته شدن کارخانجات، بوسیله پول‌های خارج از کشور به راحتی فولاد وارد کشور شده و حتی پولشویی هم صورت پذیرد. وی گفت برای راه اندازی کارخانه فولاد 600 میلیارد تومان با دلار 800 تومانی سرمایه گذاری کرده که البته این رقم بدون محاسبه ارزش افزوده است.

قاسمی افزود: شرکت او هیچ بدهی به امور مالیاتی نداشته و پس از بررسی ذخایر شرکت هیچ تخلفی هم در حساب‌های این شرکت کشف نشده است، بنابراین امور مالیاتی حساب‌های شرکت را علی الرأس کرده و قابل رسیدگی هم نیست. وی، با استناد به اظهارات مدیران امور مالیاتی گفت که شرکت نورد آریان فولاد 200 میلیارد تومان سود کرده بنابراین باید 50 میلیارد تومان آن را به امور مالیاتی بپردازد که با محاسبه جرایم مورد ادعا این رقم به 100 میلیارد تومان هم بالغ می‌شود.

این فعال صنعت فولاد اذعان داشت که به دلیل مشکلات مالی، در حال حاضر این شرکت حتی توانایی پرداخت حقوق کارکنان خود را ندارد و به نسیم آنلاین افزود: کارگران این شرکت ، هر یک سه میلیون تومان جریمه شده اند که با بهره 2.5 درصدی در ماه باید از حقوقشان آنها کسر و به حساب اداره دارایی واریز شود. وی، تصریح کرد:چون مدیران امور مالیاتی از شناسایی سود واقعی در صورت های مالی ناتوان بوده‌اند حساب‌های شرکت نورد آریان فولاد را علی الرأس کرده‌اند.

قاسمی توضیح داد که شرکت نورد آریان فولاد در سال 85 افتتاح شده که طبق ماده 132 به میزان 10 سال معاف از مالیات بوده و مالیاتی هم نباید بپردازد. وی، تصریح کرد که حتی اگر این شرکت در صورت‌های مالی خود سودی هم شناسایی می‌کرد نیاز به پرداخت مالیات نداشت.

قاسمی اظهار داشت که این شرکت در صورت های مالی خود هیچ سودی شناسایی نکرده و ادامه داد که ظرفیت تولیدی شرکت متبوع او 2 میلیون تن انواع شمش و میلگرد بوده است. به گفته وی، در سال گذشته 461 هزار تن انواع میلگرد و تیرآهن تولید شده و تصریح کرد که با این حال هنوز این شرکت به مرحله صادرات کالا نرسیده است.

مدیر عامل شرکت نورد آریان فولاد، مدعی شد که دولت تدبیر و امید موافق حمایت از تولید داخلی نیست و به نسیم آنلاین افزود که دولت برای رفع چالش کمبود برق و آب با راهبرد کشت و تولید موافقت نمی‌کند.

قاسمی گفت: دولت در ابلاغیه‌ای به سازمان‌ها از آنها خواسته تا اقداماتی انجام دهند تا کشت و تولید صورت نگیرد و بیان داشت که در واردات فولاد به کشور رانت جدی نهفته و با تقلب در تعرفه، کالاهایی را با تعرفه 20 درصدی وارد کرده و با کم اظهاری تعرفه آن را 5 درصد اعلام می‌کنند.

وی، اذعان داشت که وارد کنندگان فولاد با زد و بند سال گذشته یک میلیون و 500 هزار تن ورق فولادی را وارد کشور کرده‌اند در حالی که الآن 3 میلیون تن ورق فولاد در انبارها دپو شده است. مدیر عامل شرکت نورد آریان فولاد، ظرفیت تولید ورق فولادی در کشور را سالانه 7 میلیون تن برشمرد و اظهار کرد که شرکت فولاد مبارکه در حال حاضر تمامی ورق‌های فولادی تولیدی را در هرمزگان دپو کرده و مشتری هم ندارد با این حال سال گذشته یک و 1.5 میلیون تن ورق فولادی وارد کشور شده است.

ارسال نظر: