اخراج ۵۰ هزار گارگر شرکت "بن لادن" در عربستان

کدخبر: 2027267

شرکت ساختمانی "Saudi Binladin Group" حدود ۵۰ هزار نفر از کارگران خود را اخراج کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شرکت ساختمانی Saudi Binladin Group حدود پنجاه هزار نفر از کارگران خود را اخراج کرده است.

روزنامه الوطن چاپ عربستان به نقل از منابعی که نام آنها را فاش نکرد نوشت این گروه به قرارداد خود با پنجاه هزار نفر از کارگرانش که ظاهرا همه آنها خارجی بودند پایان داده و روادید خروج دائمی به آنها داده است تا عربستان را ترک کنند.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: کل کارکنان گروه بن لادن که یکی از بزرگترین شرکتها در عربستان و از جمله بزرگترین شرکتهای ساختمانی در خاورمیانه محسوب می شود بر اساس اعلام خود این گروه حدود دویست هزار نفر است.

این اقدام در حالی انجام شده است که فشارها بر صنعت ساختمان سازی عربستان به علت اقدامات دولت برای کاهش هزینه ها به واسطه افت قیمت نفت افزایش یافته است.

به نوشته الوطن این کارگران از خروج از عربستان بدون اینکه حقوق خود را دریافت کنند امتناع کرده اند و تعدادی از آنها چهار ماه است که حقوقی نگرفته اند.

الوطن نوشته است که این کارگران تقریبا هر روز در مقابل دفاتر شرکت بن لادن در عربستان به حالت اعتراض تجمع می کنند.

این شرکت در سال کنونی چندین درگیری در مورد حقوق با کارگران خود داشته است. در ماه مارس دهها نفر از کارگران در مقابل مقر شرکت در عربستان اجتماع کردند و دریافت حقوق معوقه خود را خواستار شدند.

اوج فعالیت شرکت بن لادن در زمان شکوفایی اقتصادی عربستان در دهه گذشته بود. این شرکت با داشتن حدود دویست هزار کارگر و کارمند اکثر پروژه های زیرساختی اصلی عربستان از جمله فرودگاهها ، جاده ها و آسمان خراش ها را عهده دار بوده است.

اما این شرکت همانند سایر شرکتهای ساختمانی عربستان سال گذشته به این علت که کاهش بهای نفت باعث شد تا دولت در تلاش برای مهار کسری بودجه که حدود یکصد میلیارد دلار در سال گذشته بود هزینه های خود را کاهش دهد ضربه سختی خورد.

در ماه سپتامبر هم بعد از آنکه یک دستگاه جرثقیل در جریان طوفان بر روی مسجد الحرام سقوط کرد و بر اثر آن 107 نفر کشته شدند دادگاهی در عربستان گرفتن قراردادهای جدید را برای شرکت بن لادن ممنوع کرد.

ارسال نظر: