آزادسازی بخش عمده رشته‌ کوه‌های "الحص" در استان حلب سوریه

کدخبر: 2027200

نیروهای ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان موفق شدند در راستای عملیات تأمین امنیت جاده خناصر به حلب، بیش از نیمی از رشته کوه‌های "الحص" را آزاد کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: جاده خناصر - حلب تنها مسیر امدادی و انتقال تجهیزات نظامی ارتش سوریه به شمال این کشور محسوب می‌شود.

گروه‌های تروریستی در بازه‌های زمانی مختلف تلاش کردند با حمله به این جاده، ارتباط نیروهای سوری با شمال این کشور را قطع کنند که تاکنون موفق نبوده‌اند.

قابل ذکر است گروه تروریستی داعش در مقطعی توانست کنترل این جاده را در دست گیرد اما با تلاش نیروهای سوری، امنیت به این مسیر ارتباطی بازگشت.

از عصر روز گذشته نیز ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت حزب‌الله برای گسترش دامنه امنیت این مسیر ارتباطی عملیاتی آغاز کردند.

نیروهای سوری در تلاش هستند در این عملیات رشته کوه های «الحص» در شمال غرب خناصر را پاکسازی کنند.

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت حزب الله لبنان در ساعات اولیه موفق به شکست خطوط دفاعی تروریست‌ها شدند.

پس از درگیری‌های شدید، در نهایت نیروهای سوری و مقاومت توانستند بیش از 70 درصد رشته کوه‌های الحص را آزاد کنند و عناصر تروریستی که توان هیچ گونه واکنشی نداشتند از منطقه متواری شدند.

در این عملیات دهها تن از عناصر تروریستی کشته شدند و تعدادی زیادی از خودروهای زرهی آنان منهدم شد.

یک منبع میدانی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: تروریست‌ها پس از شکست سنگین در این جبهه، حتی فرصت پیدا نکردند اجساد همرزمانشان را با خود ببرند.

وی با بیان این که عملیات ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت برای تامین هر چه بیشتر امنیت مسیر ارتباطی خناصر - حلب ادامه دارد، گفت: علاوه بر تروریست‌های داعشی این احتمال وجود داشت که عناصر تروریستی جبهه النصره امنیت این جاده را در معرض خطر قرار دهند و در همین راستا عملیات آزادسازی رشته کوه‌های الحص آغاز شد.

این منبع میدانی از اعزام نیروهای بیشتر به منطقه خبر داد و گفت: بخشی از نیروها مشغول تثبیت مواضع در مناطق آزاد شده هستند و بخش دیگر نیز با ادامه عملیات، پاکسازی مناطق آلوده را در دستور کار قرار داده‌اند.

ارسال نظر: