بر اساس نظرسنجی ایپسوس- رویترز؛

هفتاد درصد مردم آمریکا از سیستم انتخابات ریاست‌جمهوری ناراضی‌اند

کدخبر: 2026848

یک نظرسنجی جدید نشان داده ۷۱ درصد از مردم آمریکا ترجیح می‌دهند کاندیدای حزب خود را با رای مستقیم انتخاب کنند و باید استفاده از نماینده‌ها به عنوان واسطه متوقف شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از خبرگزاری رویترز، همچنین این نظرسنجی که از جانب موسسه ایپسوس و خبرگزاری رویترز انجام شده، نشان داد که بیش از دو سوم رای دهندگان آمریکایی می‌خواهند فرآیند مورد استفاده در انتخابات مقدماتی احزاب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا تغییر کند .

نتایج این نظرسنجی مشابه شکایت‌هایی است که از سوی دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری پیشرو جمهوری خواهان و همچنین برنی سندرز، کاندیدای ریاست جمهوری دموکرات‌ها درخصوص وجود تقلب در نظام انتخابات مقدماتی آمریکا بوده است .

انتقادهایی که ازجانب این دو کاندیدا مطرح شده یک بحث ملی در آمریکا را درباره عادلانه بودن نظام انتخابات مقدماتی این کشور به وجود آورده است .

دونالد ترامپ مکررا علیه قوانین نظام انتخاباتی کشورش انتقاد کرده و آنها را غیر دموکراتیک خوانده است .

ترامپ چند روز پیش پس از آنکه همه نمایندگان حزب جمهوری خواه در ایالت کلورادو تدکروز را انتخاب کردند در مقاله‌ای صراحتا گفت که در میان نمایندگان واسطه در انتخابات مقدماتی یکسری مامور دوجانبه وجود دارد که تصمیم رای دهندگان را از بین می‌برند و این نشان دهنده تقلب در نظام انتخابات مقدماتی است .

در نظرسنجی مذکور 51 درصد از رای دهندگان به این نظرسنجی اینترنتی در بازه زمانی 21 تا 26آوریل پاسخ داده و گفتند که منتقد هستند، انتخابات مقدماتی آمریکا به نفع برخی کاندیداها بوده و در آن تقلب صورت می‌گیرد همچنین 71 درصد از پاسخگویان اظهار داشتند که ترجیح می‌دهند کاندیدای حزب خود را با رای مستقیم انتخاب کنند و باید استفاده از نماینده‌ها به عنوان واسطه متوقف شود .

این نتایج همچنین نشان داد که 27 درصد از رای دهندگان آمریکا درک نمی‌کنند که فرآیند انتخابات مقدماتی چگونه است و 44 درصد نیز درک نمی‌کنند چرا در درجه اول نماینده‌ها در این فرآیند دخیل هستند .

پاسخ‌های ارائه شده از سوی رای دهندگان دموکرات و جمهوری خواه در این نظرسنجی تقریبا برابر بوده است .

همچنین در مجموع حدود نیمی از پاسخگویان گفتند که ترجیح می‌دهند در یک روز واحد همه ایالات آمریکا با هم رقابت‌های انتخاباتی مقدماتی را برگزار کنند که این نشان دهنده مخالفت آنها با نظام فعلی برگزاری پراکنده انتخابات مقدماتی در ایالات طی چند ماه است .

در این نظرسنی 1582 آمریکایی شرکت کردند و درصد خطای آن معادل 9 / 2 درصد بوده است .

منبع: ایسنا

ارسال نظر: