۸ نکته از هفته بیست و هفتم لیگ برتر

پرسپولیس در آستانه قهرمانی/ استقلالی‌ها منتظر لغزش سرخ‌پوشان

کدخبر: 2025948

هفته بیست هفتم لیگ برتر پر از اتفاق‌های جذاب بود که در نهایت با ادامه صدرنشینی پرسپولیس و صعود استقلال به رده دوم جدول رده‌بندی به پایان رسید.

گروه ورزشی « نسیم آنلاین »، هفته بیست هفتم لیگ برتر پر از اتفاق‌های جذاب بود که در نهایت با ادامه صدرنشینی پرسپولیس و صعود استقلال به رده دوم جدول رده‌بندی به پایان رسید. در بازی‌های این هفته تراکتورسازی، نفت تهران با شکست برابر حریفانشان به طور قطع از قهرمانی در لیگ پانزدهم بازماندند و البته 3 تیم قعر جدولی راه‌آهن، ملوان و سیاه‌جامگان با پیروزی دوباره به ماندن در لیگ برتر امیدوار شدند. استقلال اهواز هم با شکست در بازی با پرسپولیس به لیگ یک سقوط کرد.

دست استقلال خوزستان از جام کوتاه‌تر شد

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته تیم رده دومی استقلال خوزستان با تساوی بدون گل برابر گسترش فولاد تبریز متوقف شد تا کارش برای قهرمانی سخت‌تر از قبل شود. استقلال خوزستان این شانس را داشت تا با پیروزی در این بازی نام خود را همچنان به عنوان مدعیان قهرمانی معرفی کند ولی این اتفاق نیفتاد. استقلال خوزستان در 5 بازی آخر خود تنها در یک بازی موفق به پیروزی شده تا این تیم هم مثل هم نام تهرانی خود در نیم‌فصل دوم با افت فاحش روبرو شده باشد. اما از آن طرف تیم شایسته گسترش فولاد تبریز با این تساوی اندک شانسش برای کسب سهمیه آسیایی را از دست داد.

روح اولادی ملوان را بعد از 117 روز پیروز کرد

در یکی از بازی‌های حساس این هفته ملوان که تحت تاثیر فوت ناگهانی مهرداد اولادی با پیراهن مشکی به میدان رفته بود موفق شد بعد از مدت‌ها ناکامی در کسب پیروزی برابر سایپا تا حد زیادی از خطر سقوط نجات پیدا کند. ملوان بعد از 117 روز موفق به پیروزی شد که این موضوع را خیلی‌ها به انگیزه بازیکنان به خاطر درگذشت مهرداد اولادی ارتباط می‌دهند. ملوان با این پیروزی 26 امتیازی شد و تا حد زیادی باقی ماندن در لیگ برتر را قطعی کرد. اما شاگردان مجید جلالی در این هفته هم نتوانستند پیروز بشوند تا به احتمال زیاد برای فصل بعد این تیم هم با تغییراتی در کادرفنی خود روبرو بشود.

آتش بازی راه‌آهن برای فرار از سقوط

تیم فوتبال راه‌آهن با پیروزی برابر پدیده امیدهایش برای باقی ماندن در لیگ برتر را زنده نگه داشت هرچند که این تیم همچنان کارسختی برای بقا در لیگ برتر دارد. راه آهن که چند هفته‌ای است شرایط خوبی در لیگ برتر دارد در این هفته موفق شد با نتیجه 3 بر یک پدیده آماده را شکست بدهد تا امیدهایش برای باقی ماندن در لیگ برتر زنده بماند. راه آهن هم اکنون 4 امتیاز با ملوان فاصله دارد و در صورتی که می‌خواهد در لیگ بماند باید این فاصله را جبران کند که با توجه به 9 بازی باقی مانده تا پایان فصل کارش بسیار سخت است.

3 امتیاز پرسپولیس از زیر سنگ

در یکی از بازی‌های پرحاشیه این هفته تیم صدرنشین پرسپولیس با نتیجه 2 بر صفر استقلال اهواز قعر جدولی را شکست داد تا این تیم یک گام دیگر به سوی قهرمانی در لیگ برتر بردارد و البته تیم قدیمی استقلال اهواز در فاصله 3 هفته مانده به پایان بازی‌ها سقوطش به لیگ یک قطعی شود. در این بازی سنگ‌پرانی تماشاگران استقلال اهواز باعث شد که این بازی با حدود 20 دقیقه تاخیر برگزار شود و البته اغتشاش تماشاگران بارها بازی را قطع کرد. این بازی در مجموع 101 دقیقه طول کشید تا طولانی‌ترین بازی لیگ برتر در این فصل شکل بگیرد. پرسپولیس با این پیروزی در آستانه فتح لیگ پانزدهم قرار گرفت.

بازگشت رویایی استقلال بعد از شکست دربی

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته استقلال بعد از شکست دربی به مصاف فولاد رفت و موفق شد با پیروزی 3 بر صفر بازگشت رویایی به کورس رقابت بر سر قهرمانی داشته باشد. پیش از بازی کمتر کسی فکر می‌کرد استقلال دوباره بتواند به کورس صدرنشینان برگردد اما این تیم با برد پرگل فولاد به رده دوم جدول رده‌بندی صعود کرد و حالا برای قهرمانی تنها منتظر لغزش پرسپولیس صدرنشین است. بعد از سال‌ها استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی با هم رقابت می‌کنند و این موضوع باعث شده لیگ پانزدهم بسیار جذاب شود.

سپاهان نفت را دبل کرد

در بازی‌های روز گذشته لیگ برتر تیم سپاهان بعد از مدت‌ها موفق شد طعم پیروزی را بچشد و نفت تهران را با نتیجه یک بر صفر شکست بدهد. نفت تهران تنها تیمی در لیگ برتر است که سپاهان موفق شده آن را دبل کند. البته به نظر می‌رسد تغییر مربی در سپاهان جواب داد و این تیم در اولین بازی بعد از برکناری استیماچ موفق شد به پیروزی برسد. جالب است که بدانید سپاهان در مجموع 15 بازی گذشته خود تنها در 3 بازی پیروز شده است که 2 بار آن برابر نفت تهران بوده است.

تراکتور شکست خورد و شانس قهرمانی را از دست داد

تراکتورسازی با شکست 2 بر یک برابر سیاه‌جامگان پایین جدولی شانس قهرمانی را از دست داد. در این بازی عجیب تراکتورسازی ابتدا از حریفش پیش افتاد اما با گل دقیقه 92 زامهران از این تیم شکست خورد تا 9 امتیاز با پرسپولیس صدرجدولی اختلاف امتیاز پیدا کند و دیگر هیچ شانسی برای قهرمانی نداشته باشد. سیاه‌جامگان هم با این پیروزی به رده چهاردهم صعود کرد و تنها دو امتیاز تا خروج از منطقه خطر فاصله دارد.

حسرت ذوب‌آهن از 4 ماه گذشت

ذوب‌آهن با تساوی برابر صبا تا حد زیادی شانس خود را برای کسب سهمیه آسیایی از دست داد و البته حسرت پیروز نشدن در بازی‌های خانگی این تیم به بیش از 4 ماه رسید که یک آمار ناامید کننده برای شاگردان یحیی گل محمدی محسوب می‌شود. در این بازی صبا بعد از گلی که دریافت کرد بر بازی مسلط شد و چند فرصت مسلم گلزنی را از دست داد تا ذوب‌آهن از یک شکست خانگی نجات پیدا کند. ذوبی‌ها حالا باید چشم انتظار جام حذفی بمانند تا شاید با شکست استقلال بتوانند از این طریق سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بگیرند.

ارسال نظر: