با توجه به انتقاد ظریف، سیف، شمخانی و هاشمی رفسنجانی از رفتار آمریکا پس از برجام

تحلیل شما از مواضع دولتمردان و مدافعان برجام در خصوص انتقاد از "کارشکنی آمریکائی‌ها در برداشته‌شدن تحریم‌ها" چیست؟

کدخبر: 2024048

با توجه به گذشت سه ماه از روز اجرایی شدن برجام، مدافعان برجام از کارشکنی آمریکا در برداشتن تحریم‌ها انتقاد می‌کنند، نظر شما چیست؟

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »:: با توجه به گذشت سه ماه از روز اجرایی شدن برجام و در شرایطی که بسیاری از مسئولین دولت و دستگاه سیاست خارجی کشور امید این داشتند که در مدت کوتاهی پس از روز اجرا، روال تبادلات مالی و اقتصادی کشور به شرایط عادی و قبل از تحریم ها بازگردد، با کارشکنی‌ها و موانع جدی آمریکایی‌ها، همچنان رخوت و سردی بر مراودات بین‌المللی در فضای اقتصادی ایران حاکم است و مجموعه‌های خارجی بویژه بانک‌ها، شرکت‌ها و کمپانی‌های اروپایی تمایلی به برقراری ارتباط با ایران ندارد.

این مجموعه‌های اقتصادی همگی ابراز می‌کنند که در فضای خاکستری و توام با تهدیدی که همچنان از سوی آمریکا بر سرشان سایه انداخته است نمی‌توانند ریسک کنند و برای مثال از طریق سیستم بانکی سوئیفت تبادلات مالی خود با ایران را آغاز کنند و یا با شرکت‌های ایرانی وارد بده بستان اقتصادی شوند.

در این شرایط فعالین اقتصادی می‌گویند که آمریکا آنچنان آش برجام را شور کرده است که دیگر نمی‌توان در مقابل آن ساکت بود و ابراز گلایه مسئولان دولتی و مدافعان برجام از آمریکا نیز به همین علت است.

از همین رو و با توجه به اینکه دولتمردان و مدافعان برجام از جمله آقایان ظریف ، عراقچی ، سیف ، شمخانی ، هاشمی رفسنجانی و... آشکارا از "کارشکنی آمریکائی‌ها در برداشته شدن تحریم‌ها" انتقاد کرده اند، تحلیل شما از این مواضع چیست؟

نظرات خود را از طریق:

- درج در بخش نظرات همین مطلب

- ارسال پیامک به 100033

- ارسال از طریق تلگرام banasim@

در اختیار ما بگذارید.

ارسال نظر: