عبدالله گنجی

امام(ره) برای کسانی که قانون را به سخره می‌گرفتند فرش قرمز پهن نمی‌کرد

کدخبر: 2023094

اگر کسی نظام را متهم به تقلب و تجاوز کنند و باعث کشته شدن ۴۵ نفر بیگناه شود و تدابیر و فرمان رهبر جامعه اسلامی را نادیده بگیرد و قانون را به سخره گرفته باشد امام برایش فرش قرمز پهن می‌کرد؟

به گزارش « نسیم آنلاین » پس از انتشار پاسخ محمدرضا کائینی به نامه مهدی کروبی از سران فتنه 88 و واکنش رسانه های ضد انقلاب به آن، عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان با برشمردن مواردی از سیر عملی امام خمینی (ره) به این اقدام واکنش نشان داد.

متن یادداشت مدیرمسئول روزنامه جوان بدین شرح است:

بعد از جوابیه کوتاه برادر کایینی دبیر سرویس تاریخ روزنامه جوان به مهدی کروبی مبنی بر اینکه خدا را شکر کن که درحصر هستی و این سید بزرگوار(مقام معظم رهبری) شما را نانجیب خواند- اگراین شوریدگی زمان امام علیه نظام اتفاق افتاده بود دستور می داد آویرانت کنند-دو کانال ضد انقلابی "بسوی دمکراسی" و "مملکته "که فقط با انقلاب امام می جنگند ،روزنامه جوان را متهم به توهین به حضرت اما م کردند و با انواع جملات ضد انقلابی بدان پرداختند .خوشبختانه آنطور که روزنامه شرق25/1/95 نوشته هیچ اصوا گرایی حاضر به خدشه به مطلب جوان نشده اما مساله اساسی این است که :پس از گرایش بخش نخبگی اصلاحات به لیبرالیسم تلاش شد از امام یک چهره متساهل وبی خاصیت و یک پارچه اسلام رحمانی به نمایش گذارند که با استاندارد های سیاست و حکومت در غرب تطبیق کنند.حتی اکبر گنجی گفت اگر تطبیق نکند ایشان را به موزه تاریخ می سپاریم. بنابراین هر جا سخن از اقتدار و قاطعیت امام باشد تلاش می کنند استتار نمایند. اما امام انقلابی که به سیاست نگاه درون دینی داشت از اتخاذ مواضع ذیل ابائی نداشت. 1-حکم اعدام سلمان رشدی در لندن بدون تشکیل هر دادگاهی 2-صدورحکم اعدام برای پخش مصاحبه ای که در روز تولد حضرت زهرا اشین را الگو اعلام کرده بود(بعداز بررسی چون عمدی نبود عف کردند) 3- برخورد و عزل قاضی فهیم کرمانی برای صدور حکم قضایی اشتباه 4-حکم ارتداد جبهه ملی پس از رد قصاص اسلامی توسط این تشکل 5- عتاب به موسوی به علت اسعفا در شهریور 67 علیرغم اینکه استعفا حق فرد است و طرف موسوی هم رییس جمهور بود نه امام. 6 -دستور مجدد برای بررسی پرونده اعضا نفاق که بعداز مرصاد در زندان بودند اما بر مبارزه مسلحانه تاکید داشتند(اصلاح طلبان این را ویژه می پوشانند )و مورد بعدی که هجمه به شورای نگهبان را معادل مفسد فی الارض می داند: «من تکرار مى‏ کنم مجلس بالاترین مقام است در این مملکت. مجلس اگر رأى داد و شوراى نگهبان هم آن رأى را پذیرفت، هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع به این بگوید. من نمى‏ گویم رأى خودش را نگوید؛ بگوید؛ رأى خودش را بگوید؛ اما اگر بخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شوراى نگهبان کذا و این مجلس کذا، این فساد است، و مفسد است یک همچو آدمى، تحت تعقیب مفسد فى الارض باید قرار بگیرد.» حال سوال این است اگر کسی نظام را متهم به تقلب و تجاوز کنند و باعث کشته شدن 45 نفر بیگناه شود و تدابیر و فرمان رهبر جامعه اسلامی را نادیده بگیرد و قانون را به سخره گرفته باشد امام برایش فرش قرمز پهن می کرد؟ حریت شرط انصاف است. شهید چمران فرمود کسی که انصاف ندارد ،شرف ندارد./

ارسال نظر: