نوبخت:

حذف ۲۴ میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی عادلانه نیست/ دولت تصمیمی برای تغییر فانی ندارد

کدخبر: 2022849

سخنگوی دولت اظهار داشت: حذف ۲۴ میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی در این شرایط عادلانه نیست و قطعا موجب اذیت بسیاری از مردم می شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدباقر نوبخت گفت: آنچه دولت درخصوص موضوع هدفمندی یارانه تقدیم مجلس کرد مبنی بر این بود در بخش منابع 48 هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی مدنظر باشد،که در سال 94 هم همین عدد مطرح شده تا به عنوان مجموع منابع هدفمندی مورد تایید مجلس قرار بگیرد.

نوبخت ادامه داد: مدنظر دولت این بود مصارف منابع مذکور به نحوی باشد که برای پرداخت یارانه نقدی و غیر نقدی خانوارها، بخش بهداشت ودرمان ،تولیدو اشتغال مورد استفاده قرار بگیرد.

نوبخت ادامه داد: حذف 24 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی در این شرایط عادلانه نیست و قطعا موجب اذیت بسیاری از مردم می شود.

وی گفت: حذف سه دهک جامعه از دریافت یارانه با مکانیزم کمیسیون تلفیق مشکل است و باید منتظر ایده مجلس در بخش مصارف بود.

یارانه نقدی در معیشت بسیاری از خانوارهای موثر است

نوبخت افزود: دولت تلاش خواهد کرد در تدوین آئین نامه اجرایی دولت برای حذف دهک های ثروتمند از دریافت یارانه نقدی به نحوی عمل کند که یارانه نقدی هیچ فرد نیازمندی حذف نشود.

وی ادامه داد: یارانه نقدی در معیشت بسیاری از خانوارها نقش دارد و دولت این موضوع را در آئین نامه مذکور لحاظ می کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: ممکن است شخصی درآمد سالانه 35 میلیون تومانی داشته باشد؛اما بیش از این هزینه داشته باشد بطور مثال بیمار یا فرزند دانشگاهی داشته باشد یا همچنین مستاجر باشد یا اقساط وام مسکن پرداخت کند؛بنابراین دولت این موضوعات را لحاظ خواهد کرد و اطمینان خواهیم داد که به مردم ظلم نشود.

دولت تصمیمی برای تغییر فانی ندارد

نوبخت همچنین در خصوص برخی زمزمه‌ها مبنی بر تغییر وزیر آموزش و پرورش گفت: هر سال چنین گمانه زنی هایی مطرح می شود و امر تازه ای نیست؛ با این حال دولت تصمیمی بر تغییر در رأس وزارت آموزش و پرورش ندارد.

سخنگوی دولت افزود: فانی از فرهنگیان با تجربه است که همه مراحل کار فرهنگی را در مقاطع مختلف سپری کرده و یکی از باتجربه ترین وزرای آموزش و پرورش پس از انقلاب به شمار می رود.

وی تاکید کرد: دولت بنایی بر تغییر در این وزارتخانه و حتی وزارتخانه های دیگر ندارد.

منیع: خانه ملت

ارسال نظر: