چرا رعایت قوانین برای رانندگان حرفه‌ای هم الزام آور است؟

تضمینی برای بازگشت سالم از سفرهای نوروزی

کدخبر: 2019606

قوانین و مقررات با هدف رفاه و امنیت مشخص و اجرایی می شود و قطعا رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تضمین کننده سفرهای نوروزی است.

گروه جامعه « نسیم آنلاین »-زهرا آخوندی: با توجه به تعطیلات طولانی مدت ایام نوروزی هر سال مردم به مسافرت می روند تا خستگی یکساله را از تن خود بیرون کنند. و حال که سفرهای دور دوم در نوروز آغاز شده است و با توجه به شرایط تعطیلات نوروزی و افزایش حجم سفرها مردم نیز باید توجه خود را نسبت به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی افزون تر کنند تا با سفر خوش کامشان شاد و شیرین باشد.

به گفته سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا همه باید نسبت به رعایت قوانین توجه ویژه داشته باشند و همه رانندگان خصوصاً کسانی که در سطح جاده ها تردد می کنند نگاه جدیدی به رانندگی خود داشته باشند.

رییس پلیس راهور ناجا می افزاید: مسافران جاده ای شاید آشنایی کافی با جاده ها نداشته باشند و همین موضوع باعث افزایش تصادفات می شود. لذا رانندگان باید در این جاده ها دقت بیشتری داشته باشند. همچنین رانندگانی که احساس می کنند خسته یا خواب آلوده هستند حتماً دقت کنند که استراحت 15دقیقه ای در هر دو ساعت رانندگی است.

سلامت و آرامش در سفر

وی معتقد است که قانونمندی و انضباط در ترافیک باعث به وجود آمدن سلامت و آرامش در سفر می‌شود.

رییس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه جاده همیشه تسلیم راننده قانونمند است، می گوید: رانندگان باید در همه ساعات شبانه روز مراقب باشند و قانونمندی و انظباط و ایمنی سفر را رعایت کنند و به علائم و تابلوها توجه بیشتری داشته باشند.

سردار تقی مهری اذعان داشت: قانونمندی و انضباط در ترافیک باعث به وجود آمدن سلامت و آرامش در سفر می شود.

تضادفات گاهی سبب آسیب های جبران ناپذیری به افراد می شود که فقط ندامت و پشیمانی را به همراه دارد اما دقت و توجه نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی موجب سلامتی همگان خواهد شد و سال کاری با شادی و انرژی و نشاط آغاز خواهد شد.

سرعت بالا هوشیاری کم

به اعتقاد مهین عباسی دبیر انجمن آسیب شناسی ایران در سرعت بالا میزان هوشیاری کم می شود وقدرت تصمیم گیری مناسب کاهش پیدا می‌کند بنابراین راننده باید نسبت به نکات مهم و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی که به نفع همگان است دقت و توجه بیشتری داشته باشد.

وی می افزاید: استفاده از تلفن همراه، صدای زیاد موسیقی، خوردن تنقلات ونوشیدن چای در هنگام رانندگی، عدم توجه به جلو و سرعت بالا از عوامل دیگر در بروز تصادفات است که رانندگان با رعایت آنها می‌توانند آرامش سفر را برای خود و دیگران فراهم سازند.

به اعتقاد سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بدون شک رعایت قوانین و مقررات صد درصد در کاهش سوانح و حوادث رانندگی نقش مهم و مؤثری دارد و افراد با رعایت قوانین درواقع به‌سلامت و امنیت خود و دیگران کمک می‌کنند.

باید و نباید رانندگان

وی همچنین می گوید: قوانین، مقررات، بایدها و نبایدها از سوی رانندگان رعایت شود چراکه درواقع این نوع اقدام برای حفظ جان رانندگان و همه افراد است.

بنابراین برخوردهای سختگیرانه پلیس و جریمه صرفا با هدف کاهش تلفات و تصادفات و سوانح و حوادث رانندگی است.

اگر مردم به صورت خودجوش نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشند و اهتمام بورزند قطعا شاهد کاهش تصادفات و حوادث خواهیم بود و این موضوع مطلوب نظر همه مسئولان به ویژه در حوزه راهور و حتی خود مردم است.

به امید روزی که دیگر شاهد تصادفات و سوانح رانندگی نباشیم و هیچ کودکی یتیم نشود و جسمی ناقص نگردد و رقم تصادفات به صفر برسد.

ارسال نظر: