اسپانسر مالی دلیل حذف "پادری" از کنداکتور نوروزی رسانه ملی

کدخبر: 2018171

مسئولان رسانه ملی در حالی یک روزه تصمیم به حذف سریال "پادری" از کنداکتور نوروزی گرفتند که هنوز فیلمنامه قسمت‌های پایانی سریال جایگزین آن یعنی "قرعه" به تایید صدا و سیما نرسیده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی «نسیم آنلاین»، پخش سریال های مناسبتی به ویژه سریال های نوروزی همیشه مخاطبان زیادی را با خود همراه کرده است؛ سریال هایی که از یک ماه مانده به زمان پخش شان هم مخاطبان اخبار مربوط به آنها را دنبال می کنند.

امسال نیز از چندی پیش رسانه ها از گزینه های قطعی برای پخش در ایام نوروز از رسانه ملی خبر می دادند؛ «پادری»، «بیمار استاندارد» و «زعفرونی» گزینه های نهایی برای پخش از شبکه های اول، دوم و سوم در نظر گرفته شده بودند؛ با این حال مسئولان رسانه ملی تنها در یک روز تصمیم به تغییر کنداکتور صدا و سیما می گیرند و سریال «پادری» محمدحسین لطیفی از پخش در ایام نوروز باز می ماند.

بعد از انتشار این خبر در رسانه ها، محمدحسین لطیفی به این تصمیم رسانه ملی واکنش نشان می دهد.

لطیفی در مصاحبه ای درباره علت حذف سریالش در ایام نوروز می گوید: شک من به تغییر ناگهانی حذف «پادری» از پخش نوروزی عدم داشتن اسپانسر مالی است؛ چرا که سازمان صدا و سیما از سریال هایی که اسپانسر خصوصی دارند حمایت های جدی تری می کند و از آنجا که احتمالاً سریال «قرعه» اسپانسر مالی دارد و شرط اسپانسر هم پخش در ایام نوروز بوده است مسئولان سازمان صدا و سیما تصمیم به پخش این سریال در ایام نوروز ۱۳۹۵ گرفته اند.

این کارگردان ادامه می دهد: قطعاً اگر سریال جایگزین شده به جای «پادری» در ایام نوروز پخش نمی شد سازمان صدا و سیما بسیار مقروض می شد و همین مسأله مدیران این سازمان را به تصمیماتی این چنینی وادار کرده است.

لطیفی عنوان می کند: امیدوارم مسئولان سازمان صدا و سیما کمی بیشتر به سریال های مستقل بها بدهند و به جای حمایت های بی دلیل از سریال های دارای اسپانسر سعی کنند که کمبودهای مالی خود را از بخش های دیگری جبران نمایند؛ در هر صورت با استناد به این ضرب المثل که صلاح مملکت خویش خسروان دانند معتقدم که این مردم هستند که در زمان پخش سریال ها نشان می دهند که چه آثاری دارای محبوبیت بیشتری است و برای آن ها جذابیت دارد.

از سوی دیگر حذف سریال «پادری» از کنداکتور نوروزی رسانه ملی در حالی اتفاق می افتد که 10 قسمت از این سریال آماده پخش بوده و فیلمبرداری 15 قسمت باقی مانده هم تا چند روز آینده به پایان می رسد و گروه تولید سریال هم اکنون در خیابان فلسطین در حال ضبط 5 قسمت باقی مانده هستند.

نکته جالب جایگیزینی سریال «قرعه» به جای «پادری» برای پخش در ایام نوروز این است که هنوز فیلمنامه قسمت های پایانی «قرعه» به کارگردانی برزو نیک نژاد به تایید رسانه ملی نرسیده است، با این حال مسئولان رسانه ملی تصمیم به این جایگزینی گرفته اند.

ارسال نظر: