بررسی بازی‌های باقیمانده چهار تیم مدعی فتح لیگ پانزدهم

مسیر سخت استقلال؛ پرسپولیس و حسرت امتیازهای از دست رفته!

کدخبر: 2017133

با نزدیم شدن به هفته‌های پایانی لیگ برتر رقابت برای فتح لیگ پانزدهم به اوج خود رسیده است، ۴ تیم استقلال، استقلال خوزستان، ذوب‌آهن و پرسپولیس که در رده اول تا چهارم جدول رده بندی قرار گرفته‌اند از بیشترین بخت برای قهرمانی برخوردار هستند.

گروه ورزشی « نسیم آنلاین »، با فرارسیدن هفته‌های پایانی لیگ برتر رقابت برای فتح لیگ پانزدهم به اوج خود رسیده است. در این بین به نظر می رسد 4 تیم استقلال، استقلال خوزستان، ذوب‌آهن و پرسپولیس که در رده اول تا چهارم جدول رده بندی قرار گرفته‌اند از بیشترین بخت برای قهرمانی برخوردار هستند.

در این بین استقلال سخت‌ترین مسیر و البته بیشترین امتیاز را دارد و استقلال خوزستان با ساده‌ترین راه می‌تواند لیگ پانزدهم را فتح کند. البته راه پرسپولیس ساده است ولی اختلاف 6 امتیازی با صدرجدول کار این تیم را بی نهایت سخت کرده است.

7 گلوگاه سخت استقلال برای قهرمانی

تیم فوتبال استقلال برای رسیدن به قهرمانی حریفان سختی را در 8 بازی باقی مانده خود پیش رو دارد. آبی‌ها امروز باید برای حفظ صدرنشینی در سال 94 پدیده را شکست بدهند اما بازی‌های حساس استقلال در سال 95 شروع می‌شود، جایی که استقلال باید در این بازی‌ها با تیم‌های مدعی پرسپولیس، استقلال خوزستان، تراکتورسازی، سایپا، سپاهان، فولاد و صبا بازی کند. از این حیث می‌توان گفت که هیچ تیمی مثل استقلال بازی سخت پیش‌رو ندارد اما دو نکته در مورد این تیم وجود دارد. یکی اینکه استقلال در دور رفت خود در برابر بیشتر این تیم‌ها نتایج خوبی گرفته است و نکته مهمتر این که استقلال در مجموع 8 بازی در 6 بازی باید در تهران برابر حریفان خود به میدان برود.

هفته بیست و سوم؛ استقلال- پدیده

هفته بیست و چهارم؛ استقلال خوزستان- استقلال

هفته بیست و پنجم؛ استقلال- سپاهان

هفته بیست و ششم؛ پرسپولیس- استقلال

هفته بیست و هفتم؛ استقلال- فولاد

هفته بیست و هشتم؛ سایپا- استقلال

هفته بیست و نهم؛ استقلال- تراکتورسازی

هفته سی ام؛ صبا- استقلال

استقلال خوزستان و مسیر ساده برای قهرمانی

در پایان هفته بیست و دوم لیگ برتر تیم فوتبال استقلال خوزستان با یک اختلاف امتیاز نسبت استقلال صدر جدولی جدی‌ترین تعقیب کننده این تیم است و این نشان می‌دهد که شاگردان ویسی عزم خود را برای تاریخ‌سازی در لیگ برتر جزم کرده‌اند. نگاهی به بازی‌های این تیم در هفته‌های پیش‌رو و البته شرایط امتیازی شان در جدول نشان می‌دهد که آنها بدون تردید جدی‌ترین رقیب برای استقلال در راه قهرمانی هستند. استقلال خوزستان تا پایان فصل با راه آهن و استقلال اهواز، تیم‌های رده پانزدهم و شانردهم جدول بازی دارند که از حالا می توانند روی 6 امتیاز این 2 بازی حساب کنند. آنها در بین تیم‌های حاضر در کورس قهرمانی با استقلال و ذوب آهن باید بازی کنند که نتیجه این دو بازی می‌تواند تا حد زیادی تکلیف قهرمانی را روشن کند. استقلال خوزستان برخلاف استقلال تهران در 3 بازی باید در خارج از خانه به میدان برود که این کارشان را برای رسیدن به قهرمانی سخت می‌کند.

هفته بیست و سوم؛ ملوان- استقلال خوزستان

هفته بیست و چهارم؛ استقلال خوزستان- استقلال تهران

هفته بیست و پنجم؛ استقلال اهواز- استقلال خوزستان

هفته بیست و ششم؛ استقلال خوزستان- نفت تهران

هفته بیست و هفتم؛ گسترش فولاد- استقلال خوزستان

هفته بیست و هشتم؛ استقلال خوزستان- راه آهن

هفته بیست ونهم؛ پدیده- استقلال خوزستان

هفته سی ام؛ استقلال خوزستان- ذوب آهن

ذوب آهن و راه صعب‌العبور برای فتح لیگ پانزدهم

شاید در بین 4 تیم حاضر در کورس قهرمانی ذوب‌آهن سخت‌ترین راه را برای فتح لیگ پانزدهم داشته باشد. تیم علاوه بر برگزاری بازی‌های سخت باید 4 بازی خارج از خانه بازی کند و این کار شاگردان گل‌محمدی را برای فتح لیگ پانزدهم بی نهایت سخت می‌کند. ذوب آهن برای فتح جام پانزدهم 4 بازی بسیار سخت مشکل پیش رو دارد. ذوب آهن در بازی‌های مهم خود باید با گسترش فولاد تبریز، سایپا و تراکتورسازی بازی کند و البته سخت‌ترین بازی برای این تیم بازی هفته پایانی با استقلال خوزستان است که بازی مرگ و زندگی محسوب می‌شود. این را هم فراموش نکنید که ذوب آهن تا بدین جای کار 5 امتیاز از استقلال صدرجدولی عقب افتاده است و کارش برای قهرمانی بی نهایت مشکل است.

هفته بیست و سوم؛ ذوب آهن- سایپا

هفته بیست و چهارم؛ گسترش فولاد- ذوب آهن

هفته بیست و پنجم؛ ذوب آهن- تراکتورسازی

هفته بیست و ششم؛ راه آهن- ذوب آهن

هفته بیست و هفتم؛ ذوب آهن- صبا

هفته بیست و هشتم؛ پدیده- ذوب آهن

هفته بیست و نهم؛ ذوب آهن- سیاه جامگان

هفته سی ام؛ استقلال خوزستان- ذوب آهن

پرسپولیس و حسرت امتیازهای از دست رفته است

شاید اگر پرسپولیس تا بدین جای فصل اختلاف 6 امتیازی با استقلال صدرنشین نداشت، می‌توانست با توجه به بازی‌های پیش رو به راحتی لیگ پانزدهم را فتح کرد اما به هرحال این اختلاف امتیاز قهرمانی قرمزها را به حالت یک ماموریت غیر ممکن درآورده است. پرسپولیس تا پایان لیگ باید 4 بار در خارج از خانه بازی کند و البته مهمترین بازی‌های این تیم تا پایان فصل بازی با گسترش فولاد، استقلال ، نفت تهران و صبا خواهد بود و قرمزها می‌توانند روی 3 امتیاز سایر بازی‌های باقی مانده حساب کنند. پرسپولیس تنها تیمی است که به جز استقلال با هیچکدام از رقیبان مستقیم خود بازی ندارد و این یک اتفاق روحیه بخش در اردوی سرخ‌ها محسوب می‌شود.

هفته بیست و سوم؛ صبا- پرسپولیس

هفته بیست و چهارم؛ پرسپولیس- سیاه جامگان

هفته بیست و پنجم؛ ملوان- پرسپولیس

هفته بیست و ششم؛ پرسپولیس- استقلال

هفته بیست و هفتم؛ استقلال اهواز- پرسپولیس

هفته بیست و هشتم؛ پرسپولیس- نفت تهران

هفته بیست و نهم؛ گسترش فولاد- پرسپولیس

هفته سی ام؛ پرسپولیس- راه‌آهن

ارسال نظر: