برای شرکت در اختتامیه رزمایش "رعد شمال" انجام می‌شود

سفر "عمر البشیر" به عربستان

کدخبر: 2016607

مقامات این کشور خبر دادند که "عمر البشیر" فردا چهارشنبه برای حضور در مراسم پایان رزمایش "رعد شمال" به عربستان سعودی سفر می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: مقامات و رسانه‌های سودانی از سفر فردا چهارشنبه عمر البشیر به عربستان سعودی خبر می‌دهند.

از دهم اسفندماه بود که رزمایش «رعد شمال» با شرکت 350 هزار نیرو از 20 کشور در عربستان به طور رسمی آغاز شد. در این رزمایش علاوه بر ریاض، امارات متحده عربی، اردن، بحرین، سنگال، سودان، کویت، ترکیه، قطر، پاکستان، مصر، عمان نیز حضور دارند.

برخی از رسانه‌ها و تحلیلگران مسائل منطقه، این رزمایش را در ادامه اقدامات عربستان سعودی در منطقه علیه ایران ارزیابی کرده‌اند.

حالا خبر رسیده که این رزمایش روز چهارشنبه(فردا) با برگزاری مراسم اختتامیه به اتمام می‌رسد و قرار است مقامات برخی کشورهای حاضر در رزمایش از جمله رئیس‌جمهور سودان در آن شرکت کند.

پایگاه «سودان تریبون» گزارش داد: « منابع دولتی سودان گفتند که عمر البشیر رئیس‌جمهور سودان روز چهارشنبه برای شرکت در مراسم پایان رزمایش "رعد شمال" به عربستان سعودی سفر می‌کند».

یک منبع دولتی سودانی در این باره گفته که عمر البشیر که برای شرکت در پنجمین اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی اکنون در جاکارتا است، روز سه شنبه با یک هواپیمای سعودی به خارطوم برمی‌گردد».

به گفته مقامات سودانی، البشیر امروز سه شنبه در خارطوم میزبان رئیس‌جمهور چاد است و او نیز مانند همتای سودانی خود، در پایان این سفر یک روزه،‌به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

ارسال نظر: