فیلم‎های هالیوودی داعش؛ جنگ روانی و قهرمانی‌های خیالی + فیلم و تصاویر

کدخبر: 2016606

فیلم هایی که داعش اقدام به ساخت و پخش آن از طریق شبکه‌ های اجتماعی می کند به ویژه شیوه های اعدام و سر بریدن ها، اینگونه به مخاطب القا می‎کند که تیم فیلم‎سازی متبحر بزرگی پشت آن قرار دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، از زمان تشکیل و پیشروی گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق، مشخص بود ‌این گروه با کارهای خود نه تنها تهدید‌ امنیتی ‌علیه دولت‌های منطقه به وجود آورده، بلکه جنایاتش به زودی شکل یک فاجعه انسانی ‌به خود خواهد گرفت. نشریه "فارن پالیسی" گزارشی که از سوی سازمان ملل تهیه شده درباره ابعاد جدیدی از جنایات داعش علیه قومیت‌های مختلف در عراق و سوریه ‌بررسی شده است را منتشر کرد و از به بردگی گرفتن گسترده زنان و دختران توسط این گروه حکایت دارد. این گزارش توسط کار‌شناسان سازمان ملل و از طریق مصاحبه با شاهدانی عینی تهیه شده که توانسته‌اند از مناطق تحت سلطه داعش بگریزند.

در این گزارش آمده است که در اوایل ماه اوت سال گذشته، تروریست‌های گروه داعش به یک روستای کوچک ایزدی نشین در منطقه "سنجار" عراق حمله کرده و پس از تصرف این روستا‌، زنان آن را به زندان بادوش در موصل منتقل کردند. صد‌ها زن و دختر دیگر نیز به یک مقر نظامی این گروه در تل عفر در استان نینوا برده شدند. در این منطقه، گروهی متشکل از ۱۵۰ زن و همچنین دختر مجرد که بیشترشان ایزدی یا مسیحی بودند، انتخاب شده و به سوریه فرستاده شدند تا یا به عنوان "هدیه" در اختیار تروریست‌ها قرار گرفته و یا به عنوان برده جنسی فروخته شوند.

تا پایان ماه اوت، ۲۵۰۰ تن از مردم مناطق شمالی عراق در سنجار، تل عفر، نینوا و شیرخان توسط داعش ربوده شده‌اند که بیشتر آن‌ها را زنان و دختران تشکیل می‌دهند . شاهدان عینی می‌گویند که تروریست‌های داعش پس از به اسارت گرفتن این افراد، دختران و پسران کم سن و سال را مورد تجاوز جنسی قرار داده‌اند. از سوی دیگر، کسانی که از همراهی با داعش سر باز بزنند، خطر اعدام را به جان می‌خرند .

زنان و کودکانی که از پیوستن به داعش سر باز می‌زنند، یا در اختیار اعضای گروه قرار داده شده و یا به دیگر مناطق قاچاق می‌شوند و در موصل عراق یا رقه سوریه به فروش می‌رسند. به زنان مزدوجی هم که پیوستن به گروه را می‌پذیرند، گفته می‌شود که ازدواج‌های سابق آن‌ها دیگر رسمیت ندارد و آن‌ها، به همراه دختران ازدواج نکرده، باید به عقد اعضای داعش دربیایند .

در منطقه "القدس" موصل، بازاری برای فروش زنان توسط داعش ایجاد شده است. در این بازار، روی زنان و دختران برچست قیمت زده شده و خریداران اقدام به چانه زدن درباره قیمت‌ها و خرید آن‌ها می‌کنند. بیشتر خریداران را جوانان‌‌ همان نواحی تشکیل می‌دهند و به نظر می‌رسد، داعش از این ابزار برای جذب جوانان این مناطق و عضوگیری از آن‌ها استفاده می‌کند .

" زید رعد الحسین"، کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای که به گزارش مذکور پیوست شده، اعلام کرده که شدت جنایات و آزارهای داعش، به حدی است که می‌توان آن را جنایت جنگی یا جنایت علیه بشریت نام نهاد. وی از دولت عراق خواسته، زمینه لازم برای فعالیت دادستان دادگاه کیفری بین المللی جهت تعقیب جنایتکاران در این کشور را فراهم کند .

اما قاچاق زنان به عنوان برده جنسی، تنها یک بعد از جنایاتی است که داعش در عراق و سوریه مرتکب می‌شود. قتل‌عام اقلیت‌های قومی و مذهبی همچون ایزدی‌ها، شیعیان و حتی گروه‌های اهل سنتی که از پذیرفتن قوانین داعش سرباز می‌زنند، بخش دیگری از اقدامات جنایتکارانه این گروه است.

سازمان ملل در گزارش خود اشاره می‌کند که داعش اقدامات جنایتکارانه متعددی ‌علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی در عراق انجام می‌دهد که شامل قتل، آزار جسمی و جنسی، غارت، تخریب اموال، تخریب بناهای دارای اهمیت مذهبی یا فرهنگی، تغییر دین اجباری و قطع دسترسی به خدمات اولیه انسانی می‌شود . به هر حال، گزارش سازمان ملل، نشانگر ابعاد جدیدی از جنایاتی است که این روز‌ها در مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش به وقوع می‌پیوندد؛ اقداماتی که البته با قتل‌عام نیروهای نظامی دولتی و مردمی که علیه این گروه می‌جنگند نیز همراه شده و تنها به مردم عادی محدود نمی‌شود.

حال صرف نظر از موضوع جنایات و اقدامات وحشی‌گرایانه داعش باید گفت که سال 2014 نقطه عطفی واقعی در فعالیت رسانه‌‌ای این گروه تروریستی در سوریه و عراق و هچنین کشورهای دیگر خاورمیانه و شمال آفریقا بود که در این گزارش سعی داریم به این موضوع بپردازیم. بر هیچ کس سطح حرفه ای بالای این ویدیوها و تصاویر ضبط شده داعش که اخیرا گسترش بسیاری یافته پوشیده نیست. داعش از طریق این تصاویر سعی در مستند سازی کشتارها و اعدام های خود در حق غیرنظامیان،‌ خبرنگاران و فعالان صرف نظر از جنسیت و تابعیت‌شان دارد.

هزینه های چندین میلیون دلاری تولید فیلم ها

فیلم هایی که داعش اقدام به ساخت و پخش آن از طریق شبکه‌ های اجتماعی می کند به ویژه شیوه های اعدام و سر بریدن ها به گونه ای است که این گونه به مخاطب القا می کند که تیم فیلم سازی متبحر بزرگی پشت آن قرار دارد.

لباس های متحد الشکلی که افراد مسلح به تن می کنند و تکنولوژی تصویربرداری عالی HD ، فلسفه تصاویر پی در پی، مونتاژ و عوامل صدا و دوربین و کیفیت بالای صدا و تصویر شرکت های فیلم سازی خارجی به ویژه هالیوود را تداعی می‌ کند.

کارشناسان آمریکایی هزینه تصویربرداری فیلم اعدام 22 سرباز سوری در استان رقه به مدت 16 دقیقه را در سال گذشته میلادی با توجه به تجهیزات حرفه‌ ای و شیوه کارگردانی که داعش دارد 200 هزار دلار برآورد کردند. همچنین کارشناسان تاکید کردند که تصویربرداری در مکان های مختلف صورت می گیرد و تصویربرداری فیلمی از این دست مستلزم تیم فیلم سازی حرفه ای و سینماگرانی متبحر است.

نکته جالب، مستقل بودن داعش در تولید این فیلم هاست. داعش کتابی 400 صفحه ای را در سایت های اینترنتی خود منتشر کرد که دربرگیرنده عملیاتی بود که در عراق و سوریه انجام داده است. داعش در آن زمان از کنار این عملیات به سود مالی هم دست یافت مانند هر شرکت تجاری عادی دیگری که به دستمزدی مشخص در قالب سودهایش دست می یابد.

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که اگر یک ویدئو کلیپ کوتاه برای عملیات قتل، برای داعش 200 هزار دلار هزینه داشته باشد پس چه کسی داعش را برای تمامی فیلم های وحشیانه هالیوودی اش تامین مالی می کند؟

نقش استودیوهای هالیوود در تولید ویدئوهای داعش

پایگاه خبری "نشنال ریپورت" فاش کرده است که مقامات پلیس فدرال آمریکا هشت تن را به اتهام تحریک و کمک به داعش در تولید فیلم های ویدیویی مربوط به سر بریدن و سوزاندن گروگان‌های این گروه بازداشت کرده اند.

به گزارش این سایت خبری، از مدت ها پیش این ظن وجود داشت که تصاویری که داعش پخش می کند با توجه به کیفیت عالی تصویربرداری و امکانات گسترده کارگردانی از سوی گروه های خارجی تولید شده باشند، اما هیچ کس تصور نمی کند که یکی از شرکت های فیلم سازی آمریکایی در این زمینه دست داشته باشد.

این پرونده از زمانی که مقامات پلیس آمریکا به مقر شرکت " Final Solution Productions " حمله و شش تن را بازداشت کردند،‌ علاوه بر اینکه دو تن دیگر را نیز در منزل شان دستگیر کردند دستخوش تحول بسیاری شده است اما تا کنون اسامی کسانی که در این امر دست داشتند منتشر نشده است. این سایت در ادامه به تولید ویدئو کلیپ‌ های ویژه داعش در استودیوهای هالیوود با سرپوش تولید ویدئو کلیپ‌ های تبلیغاتی این شرکت اشاره کرده است .

از سوی دیگر، دفتر تحقیقات فدرال با همکاری دفتر امنیت داخلی و اداره پلیس لس آنجلس در حمله به مقر شرکت مذکور شش تن را بازداشت کرد، علاوه براینکه دو تن دیگر از منازلشان بازداشت شدند و مقامات آمریکا در حال حاضر هشت تن را به اتهام دست داشتن در تبلیغات تروریستی داعش در بازداشت نگه داشته و در انتظار تفهیم اتهام رسمی آنها هستند .

یک مقام دفتر سازمان اطلاعات آمریکا در لس آنجلس گفته است: نیروهای پلیس توانستند ویدئو کلیپ‌هایی را به صورت خام در کامپیوتری در یکی از استدیوهای شرکت مذکور بیابند اما این مقام به سازوکاری که نیروها برای دستیابی به این ویدیو کلیپ ها به کار برده اند، اشاره نکرده است .

سایت نشنال ربپورت به نقل از منابع خاص اعلام کرد که نیروها این ویدیو‌ها را در پی بازجویی از برخی زندانیانی که در عراق بازداشت شده اند به دست آوردند، به اضافه اینکه به ویدیوهایی دست یافته اند که از طریق سرورهای کدگذاری شده برای سازنده این ویدیوها در منطقه ای در آمریکا فرستاده شده ‌اند.

یکی از کارشناسان در زمینه تکنولوژی اظهار داشته است که اگر یکی بتواند از طریق سرورها به پیام های ارسال شده دست یابد پس دست یابی به اینترنت سرور شناسایی شده با شماره سیستمی که آن نامه ها به آن ارسال می شود بسیار آسان خواهد بود حتی اگر آن سیستم به واسطه سیستم های "تورنت" مخفی باشد.

از سوی دیگر، رئیس پلیس لس آنجلس اعلام کرد: دفتر تحقیقات فدرال در حال حاضر در حال بررسی تمامی سیستم های ارتباطی دیگری است که ممکن است شرکت فیلم سازی با اشخاص دیگر در منطقه از آن استفاده کرده باشند. البته با در نظر گرفتن این باور که شرکت شرکایی دیگر در این امر داشته باشد.

اخیرا مقامات آمریکا در قبال آنچه که "تروریست‌ های داخلی" نامیده می شوند که برای داعش کار می کنند ابراز نگرانی کرده اند. در حال حاضر مقامات معتقدند که " Solution Final " با استدیوها و فیلم سازان دیگر برای انتشار و تولید ویدیوهای داعش با هدف درآمدزایی همکاری می کند. این مساله جدید درباره شرکت های فیلم سازی هالیوود نیست که در ازای پول انجام هیچ کاری برای شان دشوار نیست.

5 جوان پرتغالی فیلم سازی را مدیرت و نظارت می‌کنند

در راستای تکنولوژی عالی فیلم‌هایی که تولید می شوند، روزنامه "ساندی تایمز" انگلیس نوشت که پنج جوان پرتغالی فیلم های سر بریدن های داعش را مدیریت می کنند .

ساندی تایمز در گزارشی قبلی نوشته بود که جوانی به نام "نیرو سرایفا" در راس گروهی که به انگلیس مهاجرت کرده از مدت ها پیش از سوی سازمان اطلاعات انگلیس قبل از اینکه به منظور مشارکت در جنگ در کنار داعش به سوریه برود، تحت نظارت بوده است.

اهداف داعش از انتشار ویدیوها

گزارش منتشر شده از سوی سازمان ملل درباره داعش گواه این مساله است که داعش از انتشار این ویدئوها در سایت های اینترنتی دو هدف را دنبال می کند.

1- نگران ساختن غیرنظامیان در مناطق تحت کنترل داعش

2- جذب شبه نظامیان خارجی و جلب حمایت بیشتر از اموال داعش

براساس گزارش سازمان ملل، داعش غیرنظامیان را وادار به تماشای عملیات اعدام و سر بریدن در اکثر مواقع می کند همین طور خانواده های مخالفان خود را به تماشای صحنه اعدام اعضای خانواده شان وادار می سازد. منابع دنبال کننده این موضوع اظهار داشته اند که اعضای داعش اقدام به اعدام در برابر گروگان های دیگر با هدف ترساندن آنها می کنند.

دکتر شمیحی: تهیه کنندگان این فیلم ها به روانشناسان متخصص روانشناسی جرم و جنایت استناد کرده اند

دکتر "فضل شحیمی" روانشناس و متخصص بیماری های روحی و روانی درباره ابعاد روانی جنایات داعش گفته که لباس یک شکل در جریان عملیات سر بریدن و قتل دلیلی بر همبستگی، هدف و ارتباط با یکدیگر اگر چه ظاهری است.

وی درباره رنگ نارنجی لباس‌های داعش گفت: انتخاب رنگ نارنجی برای لباس داعش بر اساس رنگ لباس زندانیان زندان‌های آمریکا از جمله گوانتانامو که تعداد زیادی از اعضای القاعده در آن حبس هستند، صورت گرفته است. شاید این دلیلی باشد بر اینکه داعش و القاعده با دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و غرب ارتباط دارند.

دکتر شمیحی گفت: تهیه کنندگان و کارگردان‌های این فیلم های اعدام، آمریکایی های عرب الاصل هستند که تمام تلاش خود را برای تولید این دسته فیلم ها به کار می گیرند و از روانشناسان متخصص روانشناسی جرم و جنایت استفاده می کنند تا تاثیر زیادی بر روان بیننده بگذارند و به نوعی جنگ روانی علیه دیگران قبل از ورود به جنگ میدانی را راه بیندازند.

دکتر شمیحی اشاره می کند که سادیسم بیماری خطرناکی است که اگر فرد برای مدتی طولانی در زمینه مکانیزم آن آموزش داده شود ممکن است در وجود آن فرد به عنوان یک عرف و آداب و رسوم ریشه بدواند.

دکتر شمیحی افزود: این گروه های مسلح بعد از اینکه سازمان جاسوسی آمریکا، انگلیس و اسرائیل برخی افراد ملبس به لباس دین را جذب کردند و به خدمت گرفتند، ظاهر شدند تا ایدئولوژی دینی خیالی آنها را به وجود آورند.

آموزش مکانیزم بیماری سادیسم در دو خط موازی:

خط اول: جا انداختن فرهنگ قتل و تهدید با هدف گسترش سادیسم و تبدیل آن به امر عادی

خط دوم: کمک گرفتن از رویای "دولت اسلامی" در تلاش برای جعل تاریخ و تحریف آن است به طوریکه می خواهد بگوید در اسلام مسلمانان همدیگر را نابود می کنند و اسلام در معرض بزرگترین رنج در تاریخ و پس از آن تمامی انسانیت در معرض آن قرار می گیرد و داعش هیچ مجالی به مسلمان و مسیحیان نمی دهند و هر که از مخالفانشان را نابود می کنند تا نمونه ای برای ارعاب و تهدید دیگران باشد.

آنچه که داعش خوانده می شود از پوچی بوجود نیامده، بلکه یکی از نتایج جهانی‌‌شدن وحشی‌گری آن دسته از قاتلانی است که با امیدهای واهی دنیوی و اخروی تغذیب می شوند و از شعارهایی بهره می‌گیرند که ظاهرش رحمت است و ایمان و باطن آن عذاب و قتل.

حجم ویدیو: 19.94M | مدت زمان ویدیو: 00:02:18 دانلود ویدیو
ارسال نظر: