رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری استان یزد:

روند کاهش تورم را در سال ۹۵ ادامه خواهیم داد

کدخبر: 2016562

روحانی با بیان اینکه سال آینده رسیدن به رشد ۵ درصد مد نظر دولت است و روند کاهش تورم را ادامه خواهیم داد، گفت: امروز در کشور بازار آرامی وجود دارد و ارز‌های خارجی نرخ خوب و نسبتاً ثابتی دارند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسن روحانی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری استان یزد با اشاره به اینکه قدرتهای جهانی با زبان زور فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را غیرقانونی و تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی می خواندند و در قطعنامه‌هایی حتی تا مرحله حمله نظامی نیز پیش رفتند، گفت: ملت ایران در سال 92 با انتخاب خود تهدید را رفع و نظر جهان را نسبت به ایران تغییر دادنو به معنای واقعی کلمه حماسه ای سیاسی خلق کرد.

روحانی ادامه داد: ملت ایران با حضور خود پای صندوق انتخابات و نمایش قدرت ملی، راه را برای اینکه بتوانیم به حق خود برسیم، هموار و شورای امنیت سازمان ملل را مجبور به لغو قطعنامه‌های خود به طور یکجا کرد و این تاکنون سابقه نداشته که شورای امنیت کشوری را در چارچوب مواد فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار دهد و سپس بخواهند به طور یکجا همه قطعنامه‌ها را لغو کنند.

وی، دستاوردهای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تحقق خواست و اراده مردم با کمترین هزینه و کوتاه‌ترین مسیر برشمرد و تاکید کرد: اعضای تیم هسته ای، با پشتیبانی ملت ایران و با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در مذاکراتی نفس‌گیر با قدرت‌های جهانی توانستند حقوق ملت ایران را تثبیت کنند.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه امروز همه کشورهای جهان به عظمت و قدرت دیپلماسی ایران اذعان دارند، گفت: ما قدرت دفاعی خود را در دوران دفاع مقدس به رخ جهان کشیدیم و در عرصه دیپلماسی نیز ملت ایران نشان داد که قادر است با قدرت‌های بزرگ جهان مذاکره کرده و حقوق خود را تثبیت کند.

وی با بیان اینکه ملت ایران در برجام یک با پیروزی حقوقی و سیاسی خود ، تحریم‌ها را برداشت، گفت: لغو تحریم‌ها به معنای آن است که امروز دولت‌های خارجی همکاری با ایران را برای بانک‌ها و بخش خصوصی خود، بلامانع می‌دانند و از این پس این هنر ما است که چگونه سرمایه‌های خارجی را با ایجاد جاذبه‌های اقتصادی به داخل کشور هدایت کنیم.

رییس‌ جمهوری با انتقاد از کسانی که از عظمت و موفقیت ملت ایران ناخشنود هستند، گفت:‌ملت ایران امروز پیروز شده و در گام های بعدی نیز پیروز خواهد بود. ما باید برای اجرای برجام 2 در کشور آماده شویم.

روحانی با تأکید بر اینکه همه باید با هم برای ساختن کشور تلاش کنیم ، گفت: همه جناح‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی باید برای ساختن ایران اسلامی پیشگام شوند چرا که ملت ایران، ملتی بزرگ است و همه باید در کنار هم زندگی کرده و افکار و سلیقه‌های مختلف را بپذیریم و برادرانه و با دوستی در راستای هدف واحد خود حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید کشور را از لحاظ اقتصادی در مسیر رونق قرار دهیم، افزود: سال 94 از لحاظ اقتصادی سال دشواری برای دولت بود و در شرایطی که درآمدهای نفتی کشور در مقایسه با سالهای گذشته به یک پنجم کاهش یافت ، دولت دست در جیب مردم و استقراض نکرد و توانست شرایط را حفظ کند و این کار بسیار عظیم و بزرگی است.

روحانی ادامه داد: سال 94 در عین حالی که سال بسیار سختی بود، اما در بخش‌های دیگر از جمله کشاورزی، نفت و گاز، گردشگری، راه و راه‌آهن، شاهد رشد و حرکت رو به جلو در کشور بودیم.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اقدامات دولت در زمینه مسایل زیست‌محیطی گفت: امروز هوای پاک در کلانشهرها وضعیت بهتری نسبت به سال‌های قبل دارد و در بسیاری از بخش‌های زیست‌محیطی موفقیت‌های خوبی حاصل شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید دیدگاه خود را برای رشد و توسعه کشور، تغییر دهیم، گفت: اقتصاد دولتی به معنای کسب درآمد بالای نفتی و افزایش مالیات است که در شرایط کنونی، امکان آن در کشور وجود ندارد.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر ضرورت تلاش در مسیر آبادانی و ساختن کشور، استفاده از استعداد و ظرفیت دانشگاهیان در این مسیر را خاطر نشان کرد و گفت: ما این قدرت و توان را داریم که بتوانیم، جزو برترین‌ها در جهان باشیم و در این راستا باید نقشه جامع مشترک ملی برای توسعه و آبادانی کشور را طراحی و در کنار هم برای اجرای آن تلاش کنیم.

روحانی با بیان اینکه سال آینده رسیدن به رشد 5 درصد مد نظر دولت است و روند کاهش تورم را ادامه خواهیم داد، گفت: امروز در کشور بازار آرامی وجود دارد و ارز‌های خارجی نرخ خوب و نسبتاً ثابتی دارند.

وی تصریح کرد: آنچه تا کنون به دست آورده‌ایم با کمک و تلاش مردم و هماهنگی میان قوا بوده و بسیار امیدوارم بتوانیم در مجلس دهم بیشتر به هم کمک کرده و همدلی و همزبانی را که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند در سال آینده با تبلور بیشتر در کشور شاهد باشیم و به توسعه خوبی دست یابیم.

روحانی با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌هایی که دولت برای شکوفایی و آبادانی استان یزد در نظر گرفته، گفت: قرار ما در دولت تدبیر و امید این است که آنچه به مردم وعده می‌دهیم، باورمان باشد که می‌توانیم انجام دهیم و مطمئناً در زمینه طرح‌های این استان نیز براساس زمان‌بندی اعلام شده، این طرح ها را به مردم تحویل خواهیم داد.

رییس‌ جمهوری اظهار امیدواری کرد دولت بتواند با تلاش و قدرت بیشتر به مردم ایران خدمت کرده و وعده‌های خود را عملیاتی کند.

وی در ابتدای این نشست نیز با تقدیر و سپاس از استقبال ، پشتیبانی و حمایت مردم استان یزد از کاروان دولت تدبیر و امید ، گفت: لطف، محبت و اعتمادی که مردم نسبت به دولت دارند بزرگترین سرمایه دولت است و ما هر چه موفقیت در این کشور داریم، بر پایه امید مردم به آینده است.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه مردم استان یزد باوجود مشکلات و مسایل گوناگون، همواره با سخت‌کوشی، ایمان و هنرمندی خود مسیر را برای توسعه و شکوفایی هموار کرده‌اند، گفت: مراسم مذهبی بویژه در محرم جلوه‌ای دیگر از هنرنمایی‌ها و ابتکار مردم استان یزد است که نشان از فرهنگ والای مردم در این سرزمین باستانی ایران دارد و به نوعی بخشی از جاذبه‌های فراوان گردشگری در این استان به فرهنگ مردم و مهربانی و صمیمیت آنان مربوط می‌شود.

ارسال نظر: