رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا:

انتظار داریم در مجلس آینده فراکسیون مواد مخدر تشکیل شود

کدخبر: 2015888

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: در کشفیات مواد مخدر در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش وجود دارد. از مجلس جدید انتظار و درخواست داریم تا فراکسیون مواد مخدر در مجلس آینده با جدیت و عزم جدی و خوبی شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، سردار علی مؤیدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال در سایه شعار همدلی و هم‌زبانی یک سال استثنایی توأم با توفیقات متعدد در عرصه مبارزه با مواد مخدر وجود داشت و عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در سال جاری و در مقایسه با سنوات گذشته استثنایی بود چرا که اثربخشی این مبارزه روزافزون و کاملاً هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی محسوس بوده است.

وی افزود: از نظر کیفیت کار‌شناسان پلیس در بررسی‌های متعددی که انجام داده‌اند اذعان کرده‌اند که چقدر درگیر این معضل و تهدید جدی هستیم اما با گذشت زمان و تجربه و همچنین کسب تاکتیک‌های بهتر و اعمال شیوه‌های جدید امسال در مقایسه با سال گذشته از نظر شیوه‌ها و کیفیت پرونده‌ها کاملاً متفاوت بوده است.

۵۲۵ تن انواع مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر در کشور کشف شد

وی ادامه داد: در سال جاری ۵۲۵ تن انواع مواد مخدر تا امروز توسط پلیس در اقصی نقاط کشور کشف و ضبط شد و همچنین در کشفیات مواد مخدر در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش وجود دارد.

سردار مؤیدی با بیان اینکه در شرق کشور موضوع مبارزه با با مواد مخدر را اعمال کردیم گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر از ورود بخش اعظم مواد مخدر به داخل کشور پیشگیری کرده و تلاش می‌کند تا در عرصه مبارزه با مواد مخدر راه‌های مؤثرتری را بردارد.

این مقام ارشد انتظامی اذعان داشت: در استان سیستان و بلوچستان که خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است صد در صد کشفیات افزایش یافته است.

وی افزود: تا کنون ۳۴۰ هزار نفر دستگیر شده‌اند که ۱۱۰ هزار نفر آن‌ها معتاد و مابقی نیز یعنی ۲۳۰ هزار نفر هم قاچاقچی بوده‌ند که در سطح کشور فعالیت داشتننن ۲۸۰ هزار پرونده در زمینه مبارزه با مواد مخدر در کشور تشکیل شد.

سردار مؤیدی با بیان اینکه تا کنون در زمینه مبارزه با مواد مخدر ۲۸۰ هزار پرونده در سطح کشور تشکیل شده است گفت: ‌ ۲ هزار و ۶۰۰ باند در سطح کشور متلاشی شده است گفت: نزدیک به یک هزار و ۱۰ قبضه انواع سلاح از قاچاقچیان مسلح که جان مأموران و مردم را هدف قرار می‌دادند کشف و ضبط شد.

۶۱ نفر قاچاقچی توسط مأموران به هلاکت رسیدند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اذعان داشت: ۶۱ نفر قاچاقچی به دلیل عدم توجه به هشدارهای پلیس در درگیری‌های مسلحانه به دست پلیس به هلاکت رسیدند.

وی به کاهش تلفات و مجروحیت مأموران ناجا در درگیری‌های مسلحانه با قاچاقچیان اشاره کرد و گفت: در زمینه تلفات مأموران ناجا از دست قاچاقچیان مسلح کاهش ۷۰ درصدی و همچنین در زمینه مجروحیت مأموران توسط قاچاقچیان مسلح شاهد کاهش ۲۵ درصدی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آموزش‌هایی که توسط کار‌شناسان و مأموران ناجا داده شد و همچنین به منظور جلوگیری از کاهش هزینه‌های ناجا رعایت نکایت ایمنی به مأموران ناجا داده شده است و بر همین اساس در سال گذشته ۱۰ نفر و امسال ۳ نفر از ماموران ناجا در حال مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور به شهادت رسیدند.

۱۹۰ آشپزخانه در سطح کشور شناسایی و متلاشی شد

سردار مؤیدی گفت: در سال جاری ۱۹۰ آشپزخانه در سطح کشور شناسایی ومتلاشی شدند که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۲۵ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اثرات تولید مواد صنعتی به دلیل مبارزه گسترده ناجا در سطح کشور به حداقل رسیده است و این موضوع مشهود و محسوس است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: بیشترین کشفیات در زمینه تریاک است که نزدیک به ۴۰۰ تن بوده و همچنین حشیش نزدیک به ۷۵ تن بوده و همچنین هروئین و مورفین و سایر مواد در کشفیات موجود بوده است.

سردار مؤیدی در پاسخ به سؤال خبرنگار «نسیم آنلاین» مبنی بر اینکه شرق و جنوب شرق کشور و همچنین غرب درگاه ورود مواد مخدر است و همچنین با توجه به آغاز ایام نوروز که ممکن است فرصتی برای قاچاقچیان باشد پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ایام نوروز چه برنامه‌ها و اقداماتی دارند گفت: مبارزه با مواد مخدر محدود به زمان خاصی نیست و پلیس به صورت ۲۴ ساعته در اقصی نقاط کشور همچنین در شهر‌ها و روستا‌ها و مرز‌ها به صورت آفندی مبارزه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ایام نوروزی اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تاکید و گفت: اقدامات پلیس در جنوب شرق، غرب و شرق در ایام انتخابات تشکیل شده بود به‌‌ همان شدت در ایام تعطیلات نوروزی نیز تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: در پایان سال طرح‌های ویژه‌ای را به منظور برخورد با کسانی که از فرصت در شرق، جنوب و غرب می‌خواهند استفاده کنند برنامه و اقداماتی وجود خواهد داشت.

سردار مؤیدی با بیان اینکه غرب کشور هم در اولویت پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار دارد گفت: فرماندهان استان‌ها برای تعطیلات نوروزی توجیه شده‌اند و در ایام تعطیلات برای پلیس به صورت شبانه‌روز باید از سلامت و امنیت جامعه محافظ کند برنامه‌ها و اقدامات ادامه خواهد داشت.

این مقام ارشد انتظامی به کشف محموله مواد مخدر که قصد خروج از ایران به خارج از کشور را داشت خبر داد و گفت: یک عنصر مافیایی در لا به لای قطعه‌های چوبی مواد مخدر را جا سازی کرده بود و قصد داشت این محموله را از ایران به آمریکای جنوبی انتقال دهد که با هوشمندی و توانمندی پلیس کشف و ضبط شد.

وی به جلسه خود با دادستان تهران اشاره کرد و گفت: جلسه‌ای با دادستان تهران داشتم که بسیار مطلوب و مؤثر بود و در صحنه عمل نیز همکاری‌های متقابل بین پلیس و دستگاه قضایی وجود دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا کار‌شناسان ناجا و قضات جلسات چهره به چهره داشته باشیم و آخرین راهکارهای لا زم را در این جلسات طراحی و تنظیم کنیم.

به اعتقاد سردار مؤیدی جلسات کار‌شناسان ناجا و قضات مدل خوبی است که در تهران شکل گرفته و قصد دارند آن را در استان‌اهی دیگر هم اجرایی کنند.

وی در خصوص سامان‌دهی معتادان متجاهر گفت: در سال جاری با یک هدفگذاری مناسب و هماهنگ و همراه با سایر دستگاه‌ها اقدامات مؤثری در زمینه سامان‌دهی معتادان متجاهر که از دغدغه‌های مسئولان نظام و مردم است انجام گرفت.

۱۱۰ هزار معتاد متجاهر در سطح کشور جمع‌آوری شده‌اند

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ۱۱۰ هزار معتاد متجاهر که در سطح کشور جمع‌آوری شده‌اند گفت: در تهران بزرگ نزدیک به ۵ هزار معتاد متجاهر اعم از مردم و زن جمع‌آوری شدند که این اقدام قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: در زمینه زنان معتاد متجاهر در مقایسه با سال‌های گذشته شرایط مطلوبی در سطح شهر وجود دارد اما کافی نیست و باید این گونه اقدامات تداوم یابد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه این مطلب افزود: در زمینه جمع آوری زنان معتاد متجاهر برای اولین بار این نوع مدل اتفاق افتاد و در سال ۹۵ باید این الگو به کلان‌شهر‌ها انتقال یابد.

سردار مؤیدی با بیان اینکه در چهار سال گذشته اقداماتی که همراه و همگام در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر باشد وجود نداشت گفت: باید مسئولان مربوطه در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر تشویق شوند و مشوق‌هایی برای انجام این گونه حرکت‌ها ایجاد شود و کلان شهر‌ها می‌توانند از تهران در این گونه اقدامات به مراتب بهتر باشند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: حاشیه شرق کشور، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و یزد جزء استان‌های مورد هدف ناجا برای مبارزه با مواد مخدر هستند.

وی گفت: توسعه علمی از جمله آزمایشگاه‌های علمی کشف مواد مخدر را توسعه خواهیم داد و نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا را به تجهیزات و اطلاعات روز مجهز می‌کنیم تا بتوانند در عرصه مخوف مافیایی اقدامات مؤثری انجام دهندو بتوانیم آثار آن را ببینیم.

سردار مؤیدی با بیان اینکه در زمینه پیشگیری در حوزه اجتماعی که جزء اولویت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر است اقدامات مؤثری انجام می‌گیرد گفت: در سطح دبیرستان، مدارس دانشگاه‌ها ادارات و حوزه‌ها کار‌شناسان حضور پیدا کنند تا موضوع تحقیق مواد مخدر را به منظور عدم گرایش جوانان به اعتیاد گوشزد کنیم.

سردار مؤیدی گفت: فکر جدیدی در داخل کشور تلاش می‌کرد تا با اطلاعات سایر کشور‌ها یک نوع مواد مخدر جدیدی را شکل دهند که از بروز این اتفاق پیگیری شد و در این رابطه ۹ نفر دستگیر شده‌اند.

وی در ادامه این مطلب افزود: عده‌ای قصد داشتند تا نوع جدیدی از شیشه را در کشور تولید کنند که به موقع در نطفه خفه شدند.

وی در خصوص پرونده تمساح خلیج گفت: تمساح خلیج مباحث مالی داشته و دارای شاخ و برگ‌های فراوان از اصناف و اقشار مختلف است و هر چقدر زمان ببرد گستره فعالیت آن‌ها بیشتر می‌شود و این پرونده‌ای است که یک سال طول کشیده و تلاش می‌شود تا پایان سال نتیجه این پرونده مشخص شود.

این مقام ارشد انتظامی گفت: ابزارهای خوبی در کشور طراحی شده و از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور بر‌ای مبارزه با مواد مخدر بهره‌مند هستیم.

وی ادامه داد: ‌چنانچه موانع برداشته شود از ابزارهای کشورهای دیگر هم استفاده خواهیم کرد چرا که کشور ایران در دنیا کارنامه درخشانی را در عرصه مبارزه با مواد مخدر دارد.

سردار مؤیدی با بیان اینکه موضوع روانگردان‌های سوتی (مواد مخدر شنیداری) در حد شنیده‌ها است و پلیس برای این موضوع در حال بررسی است گفت: ‌در کشور چیزی به عنوان مواد مخدر صوتی که بتواند خطر جدی داشته باشد را مشاهده نکردیم و چنانچه احساس کنیم چنین چیزی وجود دارد حتماً اعلام خواهیم کرد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: شرایط کشور ما به گونه‌ای است که باید در مقوله مواد مخدر و ورود به قوانین با احتیاط عمل شود چرا که شرایط خاص است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اظهار خاطرنشان کرد: از اظهار نظر جدید در مورد تدوین قوانین جدید ناراحتی نداریم و نگران نیستیم.

سردار مؤیدی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه انتظار شما به عنوان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از مجلس جدید چیست گفت: انتظار ما از مجلس آینده همراهی، همفکری و همدلی در عرصه مبارزه با مواد مخدر است چرا که اولین مطالبه شهروندان از مسئولین اقدام قاطع و جدی در عرصه مبارزه با مواد مخدر است.

پلیس مبارزه با مواد مخدر خواستار تشکیل فراکسیون مواد مخدر است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تاکید کرد: از مجلس جدید انتظار و درخواست داریم تا فراکسیون مواد مخدر در مجلس آینده با جدیت و عزم جدی و خوبی شکل گیرد تا زمینه مثبتی در عرصه مبارزه با مواد مخدر را داشته باشیم.

وی به موضوع گمرک و مواد مخدر اشاره کرد و گفت: اقدامات گمرک در زمینه مبارزه و مهار مواد مخدر از داخل و خارج کشور نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و همچنین در زمینه پیش‌ساز‌ها گمرکات حساسیت خوبی را پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: پلیس امروز در گمرک پشتیبانی خوبی برای خود دارد و کار‌شناسان زبده بلا فاصله ئنتایج را اغلام می‌کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پایان گفت: در سال جاری از ورود ۳۰ تن انواع مواد مخدر پیش‌ساز جلوگیری شده است.

ارسال نظر: