سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:

جزئیات اردوی مطالعاتی مدارس دولتی برای نوروز ۹۵

کدخبر: 2015169

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: دستورالعمل برگزاری اردوهای مطالعاتی مدارس دولتی برای نوروز ۹۵ به کلیه مدارس ابلاغ شد. براساس این دستورالعمل تمامی اردوهای فرهنگی و زیارتی باید بر اساس مقررات اردو و بازدید وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ریزی و اجرا شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مسعود ثقفی گفت: دستورالعمل برگزاری اردوهای مطالعاتی مدارس دولتی برای نوروز 95 به کلیه مدارس ابلاغ شد. براساس این دستورالعمل تمامی اردوهای فرهنگی و زیارتی باید بر اساس مقررات اردو و بازدید وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ریزی و اجرا شود.

وی افزود: طول دوره مطالعاتی از سوم فروردین ماه 95 تا حداکثر 10 روز می‌باشد و اقامت شبانه در ایام اردوی مطالعاتی داخل مدارس مجاز نیست. همچنین تاریخ شروع و پایان اردو و ساعات فعالیت‌های روزانه در طول برگزاری اردو باید در مجوز قید شود و زمان روزانه حداکثر باید از ساعت 7 صبح تا 19 (7شب) باشد.

ثقفی مطرح کرد: دانش آموزان پایه سوم و دوره پیش دانشگاهی می‌توانند به صورت کاملا اختیاری در اردوی مطالعاتی شرکت کنند و حضور سایر دانش آموزان مهمان در اردو قانونی نیست. همچنین سرپرستان اردو باید الزاما از بین همکاران رسمی آموزس و پرورش باشند و استفاده از مشاوران متعهد و مجرب رسمی الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: اردوهای نوروزی به دو دسته اردوی مطالعاتی و علمی تقسیم می‌شوند که در طول تعطیلات نوروزی به منظور تداوم فرآیند یاددهی، یادگیری و به جهت افزایش یادگیری یا جبران عقب ماندگی‌های درسی احتمالی پیش‌بینی می‌شود. اردوهای علمی نیز درون استانی یا برون استانی هستند که با رعایت مقررات اردو و بازدید وزارت آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

ارسال نظر: