رحمانی‌فضلی:

۴۲ درصد در شهر تهران و ۴۸ درصد در استان تهران در انتخابات شرکت کردند

کدخبر: 2014378

وزیر کشور با بیان اینکه بر اساس استعلام‌ها حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در شهر تهران و حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در کل استان تهران رأی از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط در تهران، در انتخابات شرکت کرده‌اند گفت: بر این اساس احتمالا ۴۲ درصد واجدین شرایط در شهر تهران و ۴۸ درصد در استان تهران در انتخابات شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی « نسیم آنلاین »، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در گفتگو با خبر 14 شبکه یک با بیان اینکه انتخابات را در فضای آرام برگزار کردیم گفت: در هیچ نقطه‌ای از کشور مسئله ابطال صندوق ها را نداشتیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه آمار کنونی مشارکت بیش از 33 میلیون است که قطعا بیشتر هم خواهد شد گفت: تاکنون مشارکت بیشتر از 60 درصد است.

وی خاطر نشان کرد: نزدیک به 70 میلیون رای در مجموع دو انتخابات به صندوق‌ها ریخته شده است.

وزیر کشور گفت: مسیر با هماهنگی شورای نگهبان به گونه‌ای طراحی شده که کمترین شبهه در شمارش آرا باشد.

وی اظهار داشت: امیدواریم 80 درصد نتایج قطعی انتخابات را تا امشب اعلام کنیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: شمارش حدود 3000 هزار شعبه اخذا رای در تهران به پایان رسیده است.

وزیر کشور در ادامه در نشست خبری که با خبرنگاران با بیان اینکه هیچ گونه شایعه‌ای درباره دلیل عدم ارائه امار انتخابات در تهران را قبول نکنید گفت: ما 3 هزار صندوق را برای انتخابات خبرگان و تقریبا همان اندازه را برای مجلس شورای اسلامی شمرده‌ایم و فقط منتظر تایید نهایی هستیم تا آمار نهایی را اعلام کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه امشب 70 تا 80 درضد نتایج شمارش ارا را اعلام می کنیم گفت: در تهران هم از امشب شمارش را اغاز می‌کنیم، البته آماری داریم ولی چون میزان این آمار تهران بالا نیست نمی‌توانیم سر خط انتخابات در تهران را در حال حاضر اعلام کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: همه امور انتخابات خبرگان دست شورای نگهبان است و ما تنها آمار را اعلام می کنیم.

وزیر کشور اظهار داشت: درباره تعداد شرکت کنندگان در انتخابات یک آمار ماخوذه و یک آمار استعلام شده داریم که این امار بر مبانی ثبت هویت است و طبق آن 33 میلیون نفر آمار استعلام شده داریم البته آمار ماخوذه هم داریم که در نهایت جمع‌بندی نهایی آنها را بعد از شمارش اعلام می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: قبل از اینکه دستورالعمل شورای فضای مجازی ابلاغ شود ما همه تخلفات را رسیدگی کردیم ولی بعد از دستورالعمل شورای عالی فضای مجازی بیس از 300 تخلف را در سایت‌ها و فضای مجازی اطلاع یافتیم، همچنین بیش از 150 روزنامه کثیرالانتشار هم موزد زسیدگی قرار گرفت.

رحمانی فضلی تاکید کرد: هم کسانی که رای آوردند و هم کسانی که رای نیاورده‌اند اگر تخلف کرده باشند را رسیدگی خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: پیش از این گفته بودیم اگر جریان سیاسی و افرادی به صورت سازماندهی شده بخواهند در حوزه رای‌گیری وارد شوند حتما با آن برخورد خواهیم کرد که برخورد هم کردیم.

وزیر کشور با بیان اینکه بر اساس استعلام‌ها حدود 2 میلیون و 900 هزار نفر در شهر تهران و حدود 3 میلیون و 900 هزار نفر در کل استان تهران رأی از 6 میلیون و 600 هزار نفر واجد شرایط در تهران، در انتخابات شرکت کرده‌اند گفت: بر این اساس احتمالا 42 درصد واجدین شرایط در شهر تهران و 48 درصد در استان تهران در انتخابات شرکت کرده‌اند.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: استعلام از ثبت احوال در میان افرادی بوده که رای گیری شان در تهران به ثبت رسیده است که البته برخی هم به دلایلی مانند قطع شدن سیستم رای به صورت استعلامی ثبت نشده است.

وی با بیان اینکه تا الان هیچ مشکل حاد امنیتی نداشته‌ایم گفت: از نظر سیاسی علی‌رغم برخی تندروی‌ها که قبل از انتخابات بود ولی انتخابات آرامی داشتیم و توقع ما این است که بعد از اعلام نتایج هم همین شرایط آرام را داشته باشیم.

رحمانی فضلی با یبان اینکه در برخی مناطق خاص کشور که شرایط قومی و مذهبی است انتخابات بسیار جدی می شود گفت: در لرستان، کرمانشاه و کهگیلویه هم برخی مناطق را داشتیم که نشاط بسیار بالا بود که کمیته امنیتی ما برخی نقاط از آن شهرها را نقاط حساس امنیتی اعلام کردند و در نهایت منجر به برگزاری انتخابات در ارامش شد.

وی در پایان در خصوص رای‌گیری از کروبی و موسوی اظهار داشت: دو محلی هم که قرار بود صندوق سیار برود یکی از آنها انجام شده و دیگری خارج از وقت بوده و صندوق را نبردند.

ارسال نظر: