البغدادی پس از ۱۸ ماه خود را نشان داد+تصاویر

کدخبر: 2010674

روزنامه "تایمز" انگلیس نوشت: یک شبکه تلویزیونی عراقی اخیر تصاویری از ابوبکر بغدادی سرکرده تشکیلات تروریستی داعش را در مسجدی در فلوجه پخش کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل « نسیم آنلاین »، "تایمز" در مطلبی تحت عنوان "بغدادی، سرکرده داعش بعد از ۱۸ ماه بار دیگر در انظار ظاهر شد" نوشت: این اولین باری است که طی یک سال و نیم گذشته "ابوبکر بغدادی" در انظار ظاهر می‌شود. وی در این تصاویر به کودکان شرکت کننده در مسابقۀ یکی از مساجد فلوجه، جایزه می‌دهد.

به نوشته تایمز، بغدادی به عنوان یکی از خطرناک‌ترین افراد تحت تعقیب در دنیا به دلایل امنیتی از ظاهر شدن در انظار عموم خودداری می‌کند و آخرین باری که بغدادی دیده شده است در ماه می‌۲۰۱۴ و زمانی بود که در مسجد بزرگ موصل اقدام به ایراد خطبه جمعه و اقامه نماز به عنوان امام برای نمازگزاران کرد.

به گزارش "العالم"، تایمز اشاره می‌کند یکی از افرادی که به همراه بغدادی در این تصویر مشاهده می‌شود به گفته شماری از تحلیلگران امنیتی و کار‌شناسان مبارزه با تروریسم احتمالا شبیه وی است. به طوری که در این تصویر در هنگام سخنرانی بغدادی، فردی که عمامه سبزی بر سر دارد در سمت چپ وی نشسته است که بسیار به وی شباهت دارد. این فرد، پس از آن، همچنین در هنگام اهدای جوایز به اطفال نیز مشاهده می‌شود.

این روزنامه انگلیسی خاطرنشان می‌کند گروه داعش برای رقابت با جبهه النصره و نفوذ و تقویت پایگاه خود در مناطقی که تحت اشغال دارد اقدام به اجرای پروژه‌های خیریه در این مناطق کرده بود.

به نوشته تایمز داعش و جبهه النصره با وجود اشتراک در دیدگاه‌ها و باور‌هایشان، با هم دشمن هستند.

تایمز تأکید می‌کند ظهور علنی ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش، ادعاهای منتشر شده در ماههای اخیر درباره کشته یا زخمی شدنش بر اثر حملات هوایی ائتلاف تحت فرماندهی امریکا را تکذیب می‌نماید. گروه تروریستی داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی آمریکایی، غربی و صهیونیستی است که با عقاید تکفیری و وهابی خود در تلاش است تا به چهره اسلام در دنیا خدشه وارد کند.

ارسال نظر: