دیده‌بان حقوق بشر:

مردم بحرین همچنان با سرکوب شدید مواجهند

کدخبر: 2010623

سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که شهروندان بحرینی با گذشت پنج سال از آغاز اعتراضات خود همچنان با سرکوب مواجهند.

به گزارش گروه بین‌الملل « نسیم آنلاین »، "تسنیم" نوشت:

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد که بحرینی‌ها با گذشت ۵ سال از آغاز اعتراضات گسترده خود همچنان با سرکوب شدید و عدم ثبات سیاسی مواجهند.

به گزارش شبکه "اللؤلؤه"، در این بیانیه آمده است که بازداشت‌ها و شکنجه در جریان بازداشت همچنان ادامه دارد و فعالان حقوقی و رهبران معارض به اتهامات واهی پشت می‌له‌های زندان به سر می‌برند.

این سازمان اعلام کرد که با توجه به عدم توقف اعتراضات و پرشدن زندان‌ها از زندانیان سیاسی که به دلیل محاکمه‌های ظالمانه با احکامی طولانی مدت مواجه هستند هیچ امیدی به گفتگوی سیاسی بین دولت و گروههای معارض نیست.

دیده‌بان حقوق بشر افزود بحرین کوچک‌ترین کشور منطقه خاورمیانه است. سال ۲۰۱۶ سالی سرنوشت ساز برای بحرین خواهد بود که تغییرات منطقه‌ای آن را احاطه خواهد کرد.

این بیانیه می‌افزاید با توجه به ضعف اقتصادی مرتبط با کاهش شدید بهای نفت، فساد و عدم ثبات سیاسی، عدم وجود اصلاحات و‌‌ رها کردن اعتراضات بدون حل، دولت آمریکا معتقد است که حمایت از رژیم بهترین راه برای حمایت از سرمایه گذاری‌های نظامی بزرگ این کشور است.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که به دولت اوباما به عنوان حامی رژیم سرکوبگر منامه نگریسته می‌شود و این حمایت‌ها بحرین را بی‌ثبات‌تر کرده و تلاش‌ها برای جلوگیری از تندروی را به شکست کشانده و به صداقت واشنگتن صدمه زده است.

مناطق مختلف بحرین طی روز‌ها و هفته‌های گذشته شاهد ده‌ها راهپیمایی و تظاهرات در راستای تاکید بر ادامه انقلاب تا تحقق خواسته‌های مردم بود.

در حالی که مردم بحرین خود را برای بزرگداشت پنجمین سالروز آغاز انقلاب ۱۴ فوریه آماده می‌کنند، رژیم آل خلیفه نیز رویکردهای امنیتی خود را تشدید کرده و ضمن سرکوب تظاهرات و راهپیمایی‌ها اعلام کرده است که معترضان را تحت پیگرد جنایی قرار خواهد داد.

برخی از فعالان بحرینی، این اقدامات دستگاههای امنیتی رژیم را اقدامی تکراری دانستند که همه‌ساله همزمان با نزدیک شدن به سالروز انقلاب صورت می‌گیرد.

این فعالان بر عزم شهروندان برای ادامه انقلاب تا تحقق خواسته‌هایشان تأکید کردند.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصری از پاکستان، اردن و سایر کشور‌ها را به خدمت گرفته است.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی آن‌ها را به زندانهای طولانی‌مدت محکوم کرده است.

ارسال نظر: