سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با «نسیم آنلاین» عنوان کرد:

طرح بیمه ازدواج باید پخته‌تر شود

کدخبر: 2009345

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تائید اقدام وزارت ورزش و جوانان در رابطه با اجرایی کردن بیمه ازدواج افزود: رقابتی شدن بیمه ازدواج در بین شرکت‌های بیمه‌ای باعث پیشرفت این طرح خواهد شد.

عباس قائیدرحمت سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با ‌«نسیم‌آنلاین» در رابطه با برنامه ششم توسعه گفت: پیوست برنامه ششم توسعه که شامل کلیات و جزئیات برنامه است که به دست ما رسیده که ان شاالله بعد از تعطیلی سه‌هفته‌ای مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین تا آنجایی که بنده در جریان هستم برنامه پنجم توسعه یک سال دیگر تمدیدشده است و برنامه بودجه نیز چند دوازدهم قرار است اجرا شود که دولت متقاعد شده است که این برنامه را عملی کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین در ادامه در رابطه با رونمایی از بیمه ازدواج گفت: به‌هرحال اقدامی که صورت گرفته است اقدام خوب و رو به جلویی است. اما اینکه در مزایا ذکرشده است که بعد از 20 سال مبلغ 18 میلیون تومان کمک‌هزینه پرداخت می‌شود شاید در آن زمان این مبلغ کافی نباشد. ازآنجایی‌که در این طرح مانند سایر طرح‌های بیمه‌ای حق انتخاب با مردم است اگر احساس کنند که صرفه اقتصادی خواهد داشت مطمئناً از آن استقبال خواهند کرد اگر هم احساس کنند که صرفه اقتصادی نخواهد داشت حق این را خواهند داشت که انتخاب نکنند.

وی در ادامه افزود: به عقیده بنده برای اینکه این طرح مورد استقبال قرار گیرد و پیشرفت داشته باشد باید به‌صورت رقابتی در بین بیمه‌ها انجام پذیرد و بیمه‌ها بسته‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند. اگر این طرح به‌صورت انحصاری صورت پذیرد شاید در عمل قدرت مانور بالایی نداشته باشد. صرفاً یک بیمه نباید متولی اجرا این پروژه شود. همچنین اگر به‌صورت پایلوت در چند استان عملی شود تا استقبال مردم مورد ارزیابی قرار گیرد بهتر است. باید از این اقدام وزارت ورزش و جوانان که بیمه ازدواج را عملی نموده‌اند تشکر کرد زیرا که اصل کار درست است. اما انتظار می‌رود که طرح پخته‌تر باشد و همچنین مبلغ پرداختی بابت حق بیمه ماهیانه پلکانی شود. در ضمن دولت نیز باید سهم خود را شفاف نماید تا اتفاقاتی که درگذشته در طرح نمودن بیمه‌های مختلف که امروز اصلاً اجرایی نمی‌شوند رخ ندهد.

قائیدرحمت در پایان در مورد بازگشت لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص به کمیسیون اجتماعی نیز گفت: در این لایحه اختلاف‌نظرهایی بین دولت و مجلس(کمیسیون اجتماعی مجلس) وجود داشت. برای اینکه نظرهای موافقان و مخالفان و اعضای کمیسیون اجتماعی و نمایندگان دولت را تجمیع نماییم این لایحه را به کمیسیون بازگشت دادیم تا ایراد‌های این طرح برطرف کنیم.

ارسال نظر: