رئیس دیوان عدالت اداری در گفتگو با بخش خبری ۲۱:

سازمان سنجش باید بداند رأی دیوان عدالت لازم‌الاجرا است

کدخبر: 2009318

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به واکنش مسئولان سازمان سنجش در خصوص ابطال قانون اعمال معدل سال سوم متوسطه در آزمون سراسری گفت: سازمان سنجش باید بداند رأی دیوان عدالت لازم‌الاجرا است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری در خبر 21 در خصوص رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال قانون اعمال معدل سال سوم متوسطه در آزمون سراسری گفت: وظیفه دیوان عدالت و هیأت عمومی تطبیق مصوبات با قانون است.

وی افزود: 80 تا 90 قاضی آنجا هستند که بحث می‌کنند و در نهایت رأی که صادر می‌شود برای همگان لازم‌الاجرا است.

منتظری ادامه داد: در خصوص این موضوع دقیقاً بررسی شد و اگر ابهامی در قانون است باید رفع شود.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها مصوب سال 92 گفت: در این قانون سابقه تحصیلی لحاظ شده نمرات دروس 3 سال دوره متوسطه است بنابراین در ماده 5 قانون هم گفته شده پذیرش در دانشگا‌ه‌ها براساس سابقه تحصیلی یا آزمون است.

وی افزود: این ماده تبصره‌ای دارد که در سال اول اجرای این قانون تأثیر سابقه تحصیلی 25 درصد است و ماده 10 به لحاظ اینکه قانون در سال 92 تصویب شده تصریح کرده این قانون از سال تحصیلی 93-94 در صورت اجرایی شدن تبصره 5 ماده 5 اجرایی می‌شود.

منتظری تأکید کرد: سازمان سنجش باید بداند قانون لازم‌الاجرا است بنابراین اگر دانش‌آموزی دارای این شرایط باشد می‌تواند از آن 25 درصد استفاده کند و با عنوان سابقه برایش محسوب می‌شود.

ارسال نظر: