ربیعی: نیاز به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری

کدخبر: 2009243

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای آن که بتوانیم رقم بیکاری را تک رقمی کنیم خط و روند رشد ۸ درصد را نیازمندیم که این خود حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم اختتامیه شانزدهمین مسابقات ملی مهارت که امروز (شنبه) در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: اعتقاد کامل دارم که آبادی ایران و برون رفت ما از آنچه که توسعه کمتر و توسعه نیافتگی نامیده می‌شود در گرو مسیر و راهی است که امروز شما نخبگان مهارتی در پیش گرفته اید.

وی افزود: آموزش مهارت های فنی و حرفه ای بهترین راه برای رشد، بالندگی و پویایی کشور است که سرمنزل مقصود و راه نجات کشور را در پی خواهد داشت.

وزیر تعاون ، کار ورفاه اجتماعی در ادامه گفت: با کسب موفقیت های امروز توسط نخبگان مهارتی کشور برای نسل آینده الگوهای مناسبی را جهت ادامه راه و توسعه چرخه های حرفه ای کشور خواهیم داشت و درنتیجه باید در این زمینه برنامه ریزی های مناسبی صورت گیرد تا به موفقیت‌های بیشتر در آینده نائل شویم .

ربیعی تصریح کرد: کسانی که در مسیر نخبگی قدم برداشته اند انسان های موفقی هستند و شرایطی را به وجود می آورند که افراد دیگر هم در زمینه کسب مهارت گام بردارند.

وی افزود: امروز حدود3517نفر از سراسر ایران و از شهرها و استان های بزرگ و کوچک در این مسابقات شرکت کردند که از این تعداد416نفر به رقابت پرداختند.این افراد در رشته های مختلف چه در زمینه صنعتی و چه هنرهای سنتی ایرانی مثل کاشی کاری رقابت کردند که امروزه از این رشته هابا نام تکنولوژی قلمداد می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز باید بدانیم ایران و جامعه ایرانی به چه چیزی نیازمند است.

ربیعی در ادامه تصریح کرد: به عقیده من اگر سه خروجی در نظام آموزشی کشور داشته باشیم باید بدانیم که نظام آموزشی و منابع آن به چه سمتی سوق میابد.

وی افزود: نظام آموزشی یا نظریه پرداز تربیت می کند و یا به آموزش دانش و مهارت در جامعه می پردازد که البته باید دانشگاه ها بستری برای نظریه پردازی باشند اما علاوه بر نظریه پردازی باید تکنسین تربیت کنند و نیاز مبرم جامعه امروز نیز آموزش‌های دوگانه است.

ربیعی ادامه داد: آنچه که جامعه امروز نیاز دارد صلاحیت حرفه ای است و امروز جوانانی که اندک مهارتی داشتند حتی با کمی تاخیر توانستند در بازارکار جایگاه مناسبی را برای خود به دست آورند بنابراین استراتژی های آموزشی نیروهای با مهارت در سازمان فنی و حرفه ای کشور و در بخش های مختلف می تواند عامل مهمی در رفع فقدان برخی مهارت‌ها در کشور باشد. وی تصریح کرد: وظیفه سازمان فنی و حرفه ای کشور آموزش و تربیت نیروهای بومی با مهارت است.

ربیعی افزود: یکی از کمبودها و نواقص ما در کشور نبود فرهنگ آموزش مهارت در بین خانواده های ایرانی است.

وزیرتعاون ، کار ورفاه اجتماعی گفت: امروزه کشورهای اروپایی که دارای نیروهای ماهر هستند با آموزش و مهات آموزی به نیروی انسانی خود توانستند خود را احیا کنند و به مقاطع بالاتر در جامعه دست یابند که خود از جمله بنیادهای اصلی و اساسی هرجامعه ای است.

ربیعی تصریح کرد: امروز ما به مهارت‌های مختلف در جامعه نیازمندیم و باید بردبارانه در کنار یکدیگر دراین مسیر گام برداریم و ایجاد خلاقیت کنیم.

وی افزود:باید با استفاده از ابزارهای اطراف خود و چگونگی چیدمان آن‌ها در کنار یکدیگر برای توسعه کشور اقدام کنیم.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان‌ این‌که مانیاز به فرهنگسازی در زمینه مهارت آموزی در جامعه داریم،گفت: امروز می‌خواهیم با همت جوانان این کشور رقم بیکاری در جامعه را تک رقمی کنیم.

وی افزود: برجام برای ما الگوی مناسبی بود تا در این مسیرگام برداریم.

وزیرتعاون ، کار ورفاه اجتماعی ادامه داد: یکی از نتایج برجام عقلانیت و سخت کوشی ملت ایران بود که موجب توسعه کشور شد.

ربیعی تصریح کرد: برای آن که بتوانیم رقم بیکاری را تک رقمی کنیم خط و روند رشد 8درصد را نیازمندیم که این خود حدود 100هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد که با توجه به وابستگی ایران به نفت این مقدار پول در کشور وجود ندارد و می‌توان با مهارت آموزی ، ایجاد اشتغال و نیز جذب سرمایه های خارجی با توجه به علاقه مندی آن‌ها بعد از برجام در این زمینه اقدام کرد.

وی افزود: با این وجود بهره وری از مهارت های داخلی ، نیروها و منابع انسانی و درنظرگرفتن صلاحیت های مهارتی می‌توان در این زمینه کارساز واقع شود.

وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: با راه اندازی انجمن ملی نخبگان می‌توان شرایطی را فراهم کرد تا با کمک به ایجاد اشتغال برای افراد نخبه ، بتوان آن‌ها را در بازارهای کار جذب کرده و کشور بتواند مسیر توسعه خود را با ایجاد فضای مناسب مهارتی طی کند.

ارسال نظر: