سه زورگیر و سارق مسافربر نما در پایتخت دستگیر شدند+ عکس

کدخبر: 2009240

مرکز اطلاع رسانی آگاهی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری سه جوان سارق و زورگیر که با یک دستگاه خودوری پراید اقدام به زورگیری از مسافران می‌کردند، خبر داد و گفت که دستور انتشار تصویر بدون پوشش متهمان از سوی مقام قضائی صادر شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ در هفتم شهریورماه سال جاری پسر دانشجوی 21 ساله با مراجعه به کلانتری 154 چیتگر اعلام کرد که توسط سه سرنشین یک دستگاه خودرو پراید مشکی هاچ بک مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری به شیوه مسافربرنما، به دستور بازپرس دوم دادسرای ناحیه 34 تهران جهت انجام تحقیقات و دستگیری متهمان در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی گفت: از میدان آزادی به سمت شهریار سوار یک دستگاه پراید هاچ بک با سه سرنشین جوان حدودا 20 الی 22 ساله شدم که ناگهان با چاقو، قمه و تهدید ، گوشی تلفن همراه و مبلغ 100 هزار تومان وجه نقد همراهم را سرقت کردند.

وی افزود: سارقان پس از سرقت اموالم در کیلومتر 9 جاده مخصوص من را از خودور به بیرون پرتاب و به سرعت از محل دور شدند.

دستگیری اولین عضو گروه سارقان

با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از شاکی پرونده که در لحظه متواری شدن سارقان موفق به برداشت پلاک خودوری آنان شده بود کارآگاهان مالک حقیقی پراید هاچ بک بنام «شهاب . ع» در شهرستان اسلامشهر را شناسایی کردند.

با شناسایی تصویر شهاب از سوی مالباخته به عنوان راننده خودرو پراید سارقان مسافربرنما ، کارآگاهان با مراجعه به مخفیگاه این متهم در شهرستان اسلامشهر ، اقدام به دستگیری وی در دوازدهم شهریور کردند.

شهاب پس از دستگیری صراحتا به دهها فقره زورگیری در پوشش مسافرکشی با همدستی دو نفر از بچه محل های خود بنام های «مجتبی» و «محمد» اعتراف کرد.

شهاب در اعترافاتش گفت: حدود چند ماه بود که با خودرو پراید هاچ بک مشکی، به همراه دو نفر از دوستانم بنام های مجتبی و محمد اقدام به زورگیری در پوشش مسافرکشی می کنیم.

وی افزود: بارها در مناطق غربی تهران به ویژه در جاده قدیم و اتوبان آزادگان اقدام به مسافرکشی کرده، از آن ها زورگیری و پس از سرقت اموالشان در مکانی متروکه رهایشان می کردیم.

دستگیری دو متهم دیگر پرونده

با اعترافات صریح شهاب کارآگاهان اقدام به شناسایی مخفیگاه دو متهم دیگر پرونده کرده و در حالیکه متهمان از مخفیگاه های خود متواری شده بودند ، نهایتا آنها را در بیستم دی ماه دستگیر کردند.

با اعتراف صریح متهمان به ده ها فقره زورگیری در مناطق غرب و جنوب غرب تهران، بررسی پرونده های مشابه و کشف مقادیری از اموال مسروقه و مدارک شناسایی متعلق به افراد دیگر، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که توسط متهمان مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته بودند.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره زورگیری در مناطق مختلف غرب و جنوب غرب تهران و به جهت شناسایی سایر مالباختگان و جرایم ارتکابی آن ها ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است.

وی افزود: از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تابرای پیگیری شکایات خود به نشانی جدید پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان آزادی - خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

ارسال نظر: