گزارش میدانی «نسیم آنلاین» راز تهدید عربستان برای ورود زمینی به سوریه را فاش می‌کند:

قطع شاهرگ‌های ارتباطی مهم تروریست‌های شام با فرماندهان سعودی-ترک

کدخبر: 2009211

یک فرمانده میدانی در سوریه با اشاره به تهدید و نگرانی اخیر آل سعود و ترک ها گفت :پیشروی جبهه مقاومت در جنوب دمشق و همچنین ادامه آزادسازی ها در شمال استان لاذقیه که در کنار پیشروی رزمندگان در شمال غرب حلب در حال انجام است ترس حامیان منطقه ای تروریست ها را از اتقطاع کامل ارتباط میان آن ها بیشتر کرده است.

گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین » از مناطق درگیری در سوریه؛ پیشروی نیروهای مقاومت و ارتش سوریه که به آزادسازی نبل و الزهرا منجر شد ورق معادلات جنگ را به کلی به نفع سوریه و مقاومت چرخاند.

پیشروی جبهه مقاومت در جنوب دمشق که به سمت درعا صورت گرفته و همچنین ادامه آزادسازی ها در شمال استان لاذقیه که در کنار پیشروی رزمندگان در شمال غرب حلب در حال انجام است اوضاع میدانی سوریه را دچار تغییر و تحولات اساسی و میدانی کرده است.

این تحولات به حدی بوده که حامیان منطقه ای تروریست ها با مشاهده توقف مذاکرات ژنو و ادامه پیشروی ارتش و مقاومت تهدید به حضور مستقیم در سوریه کرده اند.

ترکیه در شمال و دولت سعودی در جنوب سوریه با مشاهده پیشروی رزمندگان و انقطاع خطوط ارتباطی شان با تروریست ها فقط یک عاقبت را برای این جنگ ترسیم می‌کنند: پیروزی مقاومت و نابودی گروه ها و حامیان تروریسم.

از این‌رو خبرنگار « نسیم آنلاین » در سوریه، در گفتگو با «ابوجعفر» یکی از فرماندهان میدانی در دمشق پیرامون شرایط کنونی این سه محور عملیاتی در درعا، لاذقیه و شمال‌غرب حلب و طبعات ادامه درگیری ها در این سه محور عملیاتی اطلاعاتی کسب کرد که نشان می‌دهد نگرانی ترکیه و آل‌سعود و رژیم صهیونیستی بی‌دلیل نیست.

به گفته ابوجعفر دو مسئله اشغال و سقوط همواره در جنگ در جریان است، اما مسئله ای که در جریان عملیات نبل و الزهرا آن را از سایر عملیات های سوریه متمایز کرد اتفاقاتی بود که در پی اجرایی شدن این عملیات رخ داد، اتفاقاتی که شاید بعضی از آن ها حتی از ذهن طراحان خودمان هم دور از دسترس بود.

وی با اشاره به این اتفاقات و پیش‌روی مقاومت به سمت نبل و الزهرا اظهار داشت: قبل از آغاز عملیات به سمت نبل و الزهرا یک عملیات فرعی و ایزایی در جبهه داخلی حلب انجام دادیم. عملیاتی که تروریست ها با دیدن آن و شدت اجرای آن فکر کردند عملیات اصلی همین است و با یک جابه‌جایی نیرو برای مقابله با ما سازمان رزم خود را به هم ریختند، بعد از اینکه نیروهای ما حرکت را در محور "باشکوی" به "نبل و الزهرا" آغاز کردند و بعد از اجرای آتش بر مواضع دشمن، تروریست ها دچار یک سردرگمی اساسی شدند، به شکلی که سازمان رزمشان در جبهه باشکوی به دلیل جابه‌جایی ناقص مزدوران مسلح در وضعیت استیصال قرار گرفت.

این فرمانده میدانی مقاومت در ادامه گفت: به هر حال نیروهای جبهه مقاومت در عملیات اصلی خود که به سمت "نبل و الزهرا" در جریان بود با رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده توانستند مواضع خود را تثبیت و مناطق مورد نظر را از اشغال تروریست ها آزاد کنند. اما این همه ماجرا نبود، در سمت دیگر درگیری‌ها که عملیات فرعی ما در جریان بود کار از یک عملیات ایزایی فراتر رفت و به دلیل پاشیده شدن سازمان رزمی تروریست ها و سقوط توان آنها نیروهای مقاومت و ارتش علاوه بر تسخیر مواضعی که قبل از عملیات به آنها ابلاغ شده بود مناطق بیشتری را آزاد کردند.

وی ادامه داد: این عملیات نشان داد که وعده خدا حق است. همه بچه هایی که در این عملیات اعم از ارتشی، وطنی، حزب الله، فاطمیون و ... شرکت داشتند دست خدا و ائمه را به عین دیدند. همه مشاهده کردند تروریست هایی که تا چند روز قبل در این مناطق برای ما و مردم مظلوم رجز می خواندند چه گونه شکست خوردند و چگونه پشت بیسیم های خود تقاضای کمک می‌کردند. بعضی از آنها به دلیل ترسی که در جانشان افتاده بود حتی جرات صحبت کردن پشت بیسیم های خود را نداشتند. مشاهده فرار سران تروریست ها با پای برهنه به سمت مرزهای ترکیه، سقوط یکی پس از دیگری مناطق تحت اشغال آنها و اتفاقاتی از این دست بود که باعث ترس حامیان آن ها در منطقه و موضع گیری های اخیرشان شد.

ابو جعفر با بیان اینکه علت اصلی ترس حامیان منطقه ای تروریست‌ها پیش‌روی جبهه مقاومت و نحوه این پیش‌روی‌ها است، گفت: ترکیه و عربستان سعودی از دومحور شمالی و جنوبی سوریه به تغذیه تروریست‌ها پرداخته و اتصال آن‌ها به تروریست‌ها از این دومحور امکان پذیر است. آزادسازی اکثر مناطق استان لاذقیه باعث سقوط مهمترین معبرهای ارتباطی ترک ها در منطقه "کسب" شد. حضور نیروهای مقاومت در منطقه السلمی در استان لاذقیه نشان از آمادگی نیروها برای آزادسازی جسر الشغور دارد. جنگنده‌های روسیه بامداد امروز مواضع تروریست‌ها در حومه لاذقیه را به شدت بمباران کردند. همزمان یگان توپخانه‌ای ارتش سوریه نیز دژهای دفاعی تروریست‌ها در روستای "کنسبا" در جنوب حلب را که آخرین پایگاه گروههای تروریستی در "جبل الأکراد" بود را گلوله باران کرد.

وی در ادامه تشریح کرد: ادامه پیش‌روی‌های مقاومت در غرب حلب به دوسمت شمال و جنوب در جریان است. پیشروی در محور شمالی باعث قطع هر چه یشتر ارتباط ترکیه با تروریست ها شده و در محور جنوبی باعث ایجاد فشار بر جبهه استان ادلب می شود.

این فرمانده میدانی با بیان اینکه در جبهه جنوبی دمشق ارتش سوریه با کمک نیروهای مقاومت به پیش‌روی‌های خود در عمق غوطه شرقی ادامه داد و برخی مزارع را به کنترل خود درآورد گفت: این در حالی است که درگیری‌های شدیدی که از شب گذشته بین نیروهای نظامی سوریه و تروریستهای جیش الإسلام در "تل فرزات" در غوطه شرقی به وقوع پیوسته همچنان ادامه دارد و ارتش سوریه در تلاش است که این تپه استراتژیک را که آزادسازی آن به تسریع در روند آزادسازی تعدادی از تپه های اطراف آن می انجامد، به کنترل خود در آورد.

ابو جعفر در ادامه گفت: ارتش روسیه بعد از عملیات رصد دقیق، 17 تروریست النصره و تعدادی از تروریست‌های جیش الإسلام در روستای "حوش الصالحیه" را به هلاکت رساند و گروهی از نیروهای استشهادی ارتش سوریه و مقاومت به "تل فرزات" حمله کردند و وارد یکی از تونل‌های تروریست‌ها شدند و بعد از کشتن تروریست‌ها به سلامت به مقرهای خود بازگشتند.

این فرمانده میدانی با اشاره به اینکه پیش‌روی مقاومت در در جنوب دمشق باعث نگرانی های شدید از سوی رژیم صهیونیستی و عربستان شده است گفت: نیروهای مقاومت در جبهه درعا به سمت "کفر شمس" در حومه شمالی درعا پیشروی کردند و تعدادی از مجتمع‌های مسکونی در این منطقه را به کنترل خود درآوردند. همزمان جنگنده‌های ارتش سوریه و یگان توپخانه‌ای آن مراکز تجمع تروریستها در شهرهای "الغاریه الغربیه"، "علما"، "ابطع"، "نوی"، و "انخل" را هدف حملات شدید خود قرار دادند.

همچنین تعدادی از مزدوران مسلح نیز که با انجام یک حمله قصد داشتند برخی از مناطق اطراف شیخ مسکین در حومه شمالی درعا را از ارتش سوریه پس بگیرند، کشته شدند. بعد از آزاد سازی شیخ مسکین، ارتش برای آزاد سازی ابطع آماده نبرد می‌شود.

وی در ادامه گفت: ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﺭﺗﺶ و مقاومت ﻫﻔﺘﻪ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻣﺰﺍﺭﻉ "ﺑﻮﯾﻀﺎﻧﯽ" ﺭا ﺁﺯﺍﺩ ﮐﺮﺩ، ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻣﺰﺍﺭﻉ "ﺍﻟﺮﺣﯿﺒﺎﻧﯽ" ﻭﺍﻗﻊ ﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ "ﺍﻟﺮﯾﺤﺎﻥ" ﻭ ﻣﺰﺍﺭﻉ "ﻗﻄﺮﯼ" ﻭﺍﻗﻊ ﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ "ﻣﺰﺍﺭﻉ ﻋﺎﻟﯿﻪ"، ﺷﺮﻕ ﻭ ﺷﻤﺎﻝ ﺷﺮﻕ ﺷﻬﺮ ﺩﻭﻣﺎ ﺭا از دست تروریست ها درآورد ﺗﺎ ﺑﻪ ﺗﺪﺭﯾﺞ ﻋﺮﺻﻪ ﺑﺮ تروریست های مستقر در ﺩﻭﻣﺎ ﺗﻨﮕﺘﺮ شود. ﭘﯿﺸﺮﻭﯼ ﺁﻫﺴﺘﻪ ﻭ ﭘﯿﻮﺳﺘﻪ ﺍﺭﺗﺶ و مقاومت ﺩﺭ ﺷﻤﺎﻝ ﻭ ﺷﻤﺎﻝ ﺷﺮﻕ "ﻣﺮﺝﺳﻠﻄﺎﻥ" ﻭ "ﺑﻼﻟﯿﻪ" ﻫﻢ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺍﺣﺘﻤﺎﻻ "تل فرزات"،"بیت نایم"،"بیت سوا"، ﻣﺰﺍﺭﻉ "ﺣﻮﺵ ﺍﻻﺷﻌﺮﯼ"، ﺷﻬﺮﮎ ﺭﺍﻫﺒﺮﺩﯼ "ﻧﺸﺎﺑﯿﻪ" ﻭ ﻣﺰﺍﺭﻉ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺁﻥ ﻫﺪﻑ ﺑﻌﺪﯼ ﺍﺭﺗﺶ ﺳﻮﺭﯾﻪ و مقاومتﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ.

این فرمانده میدانی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه انجام عملیات های اخیر در سوریه با بهره گیری کامل از اصل غافلگیری انجام شده است گفت: پیشروی گسترده نیروهای مقاومت در سوریه که در این سه محور مذکور در جریان است نتیجه کار مستشاران جمهوری اسلامی و پشتیبانی هوایی روسیه در سوریه است. این پیشروی ها که نه تنها باعث فروپاشی سازمانی تروریست ها در سوریه شد بلکه نگرانی مثلث عبری-عربی-ترکی را بیش از پیش برانگیخته است.انقطاع خطوط مواصلاتی ترک ها در شمال و پیشروی مقاومت به سمت مرزهای رژیم صهیونیستی در جنوب و تغییر معادلات درونی سوریه برای آل سعود نه تنها یک نگرانی به شمار می‌رود بلکه تهدیدی آشکار از سوی جبهه مقاومت است.

ارسال نظر: