شهر آفتاب، عوارضی بزرگراه خلیج فارس را جابه‌جا می‌کند

کدخبر: 2009179

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در خصوص اقدامات صورت گرفته برای پروژه شهر آفتاب گفت: با وزارت راه و شهرسازی برای پرچیده شدن ایستگاه عوارضی تهران-قم و جانمایی آن به بعد از فرودگاه امام خمینی(ره) هماهنگی‌ لازم صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، مهندس افشار مدیر فنی شهر آفتاب در نشست خبری که صبح امروز در این محل نمایشگاهی برگزار شد، گفت: این پروژه در مکانی استراتژیک واقع‌شده است . از سال ٨٤ طراحی اولیه آغاز شد و تا پایان اسفند فاز اول آن اجرایی می‌شود .

وی افزود: شهر آفتاب با مرکزیت مرقد امام 5 هزار هکتار مساحت دارد زمین فعلی شهر آفتاب ١٦٠ هزار است . 6 پارکینگ در این محل برای خودروهای شخصی احداث‌شده است. محور باغ ایرانی به عرض ٧٠ متر به طول ١ کیلومتر وظیفه انتقال بازدیدکنندگان را دارد . ساختمان اداری و درس گروهی، پشتیبانی‌کننده همایش‌های کوچک است، و ١ ساختمان ملل در غرب نمایشگاه است که ٢ هزار مترمربع است .

بخش جنوبی نمایشگاه، شامل کاربری تکمیل‌کننده است، که سه هتل و مسجد در همین مکان قرار می‌گیرد.

در ادامه این نشست، گیل‌آبادی مدیر روابط عمومی شهرداری تهران گفت: شهردار تهران همیشه به قولشان عمل کرده‌اند، این پروژه به نمایشگاه کتاب خواهد رسید .

همچنین شهرام نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه فرهنگی ایران در این نشست، گفت: شخصاً نظرم این بود که این بازدید دیرتر انجام شود، نکته اول اینکه چرا نمایشگاه باید جابه‌جا شود،؟ نمایشگاه کتاب تا سال ٨٤ در محل دائمی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شد اما با پیشرفت شهری و ترافیکان محل، نمایشگاه جابه‌جا شد .

وی افزود: مصلی انتخاب شد و ده سال به دلیل نداشتن مکان مناسب در همان مصلی ماندگار شد، این مکان برای نمایشگاه ساخته نشده بود، پیشنهاد شهرداری برای شهر آفتاب به ارشاد داده شد و بعد از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که عیوب و اشکالاتی وجود دارد که این عیوب باید برطرف شود تا نمایشگاه به شهر آفتاب منتقل شود.

شهرام نیا گفت: شهرداری قول محکمی برای رفع عیوب لیست شده ارشاد داده است، امیدواریم ظرف زمان اندک باقیمانده همه قول‌های شهرداری اجرایی شود.

حسینی مدیرعامل نشر شهر گفت: در شهرداری تهران کتاب یک مسئله مهم است، مصلی تهران یک مجموعه بزرگ است، اما آمادگی برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب را ندارد، یک مسئله مهم ترافیک و آلودگی بود که در زمان برگزاری نمایشگاه دران منطقه ایجاد می‌شد.

وی ادامه داد: ایستگاه مترو، اتوبوس‌رانی برای حضور مردم در این محل در زمان نمایشگاه آماده هستند، ٣٠ هزار هکتار فضای سبز در زمان برگزاری نمایشگاه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

حسینی ادامه داد: این مکان برای مردم ناشناخته است و رسانه‌ها وظیفه‌دارند این کار را انجام دهند. تا دهم فروردین نمایشگاه تحویل ناشران خواهند شد.

گیل‌آبادی گفت: دسترسی‌های زیادی برای این مکان دیده‌شده است.

ترک آبادی مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران گفت: چهار ایستگاه مترو در نزدیکی این نمایشگاه قرار دارد، ایستگاه عوارضی قم و تهران برچیده می‌شود و به بعد از فرودگاه امام منتقل می‌شود و این مسئله حجم عظیمی از ترافیک را کم می‌کند. با وزارت راه و شهرسازی برای برچیده شدن عوارضی هماهنگ شده است، تا هر چه زودتر این کار انجام شود.

ترک آبادی در پاسخ به این سؤال که شهر آفتاب را فقط برای نمایشگاه کتاب آماده می‌کنید و این باعث نمی‌شود که کار تکمیل کمی عجله‌ای صورت بگیرد، گفت: اینجا مرکز نمایشگاه بین‌المللی است و چندین نمایشگاه در طول سال در همین مکان برگزار می‌شود و نمایشگاه کتاب آغاز راه برگزاری نمایشگاه‌ها در این مکان است.

وی گفت: پل روگذر خلیج‌فارس در حال کار است، امید داریم تا زمان نمایشگاه احداث شود تا برگشت به تهران به‌راحتی انجام بگیرد، اتوبان ساوه هم برای دسترسی به این مکان مناسب است.

ارسال نظر: