بی‌توجهی به مدیریت آسیب‌های اجتماعی در لایحه برنامه ششم

کدخبر: 2009027

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با یادآوری بی‌توجهی به بحران‌های اجتماعی و رفع آنها در لایحه برنامه ششم توسعه، از اختصاص تنها ۲۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه به مسایل اجتماعی انتقاد کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عباس قائیدرحمت بی توجهی به آسیب های اجتماعی را در لایحه برنامه ششم توسعه نگران کننده خواند و افزود: با توجه به شیوع آسیب های اجتماعی در جامعه امیدواریم دولت تصمیم جدی در راستای پیشگیری و کنترل این آسیب ها داشته باشد.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه عزم راسخی برای مبارزه با آسیب های اجتماعی در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: بی توجهی به این مسائل در لایحه برنامه ششم توسعه نشانه بی توجهی به مدیریت آسیب های اجتماعی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، توجه به ارتقای سلامت روانی را در برنامه ششم توسعه لازم خواند وگفت: بی‌توجهی مسئولان موجب شده با رشد صعودی آسیب‌های اجتماعی در کشور مواجه باشیم که در همین راستا نیز کارشناسان حوزه اجتماعی و نمایندگان مجلس هشدار داده و خواستار توجه بیشتر به آسیب های اجتماعی در برنامه ششم توسعه هستند.

قائیدرحمت بر ضرورت تشکیل شورای عالی انقلاب اجتماعی از سوی دولت تاکید کرد و افزود: برای زمینه های فرهنگی، اقتصادی و سایر زمینه ها تصمیم گیران ارشد و متولی داریم ولی متاسفانه در زمینه های اجتماعی متولی نداریم که در همین راستا از دولت انتظار داریم با تشکیل شورای عالی با ریاست رئیس جمهور برای سیاستگذاری های کلان و تامین اعتبارات مورد نیاز اقدامات موثر و نوینی را برای مدیریت آسیب های اجتماعی و خطرات ناشی از آن داشته باشند.

به گزارش خانه ملت، وی در مورد تشکیل قرارگاه مقابله با آسیب های اجتماعی در پایتخت، گفت: مشخص نیست اهداف مسئولان از تشکیل این قرارگاه چه بوده و آیا با تشکیل این قرارگاه معضلات و آسیب های اجتماعی در این کلانشهر کاهش می یابد؛ بهتر است برای رفع آسیب های اجتماعی در پایتخت برنامه ریزی کلانی داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، با یادآوری بی توجهی به بحران های اجتماعی و رفع آنها در لایحه برنامه ششم توسعه، تصریح کرد: در کنار توجه به ابعاد اقتصادی کشور نباید از مسائل اجتماعی و فرهنگی غافل بمانیم چرا که برای توسعه کشور هم به اقتصاد و هم مسائل اجتماعی سالم به طور همزمان نیاز داریم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت در لایحه بودجه 95 برای مسائل اجتماعی،گفت: با توجه به شیوع آسیب های اجتماعی این مبلغ بسیار اندک است هر چند برای سازمان های دیگر اعتباراتی بدین منظور در نظر گرفته شده ولی بهتر بود این اعتبارات متمرکز می شد؛ بودجه اندک آسیب های اجتماعی برای اعضای کمیسیون اجتماعی به هیچ عنوان قانع کننده نیست و امیدواریم تمهیدات درست اندیشیده شود.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس نهم، همکاری همه دستگاه ها را برای مقابله با آسیب های اجتماعی ضروری دانست و گفت: هر دستگاهی باید وظیفه خود را در این خصوص به درستی انجام داده و علاوه بر آن تخصیص اعتبارات لازم برای مدیریت آسیب های اجتماعی لازم و موثر است؛ البته وقتی دولت در لایحه بودجه 95 فقط 200 میلیارد تومان به مسائل اجتماعی اختصاص می دهد مشخص است که به مسائل اجتماعی بی توجهی می شود.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، بیکاری را ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خواند وگفت: اگر برای رفع بیکاری در کشور برنامه ریزی درستی انجام نشود به قشر متوسط و ضعیف جامعه بیشترین آسیب ها وارد می‌شود که به خاطر شکاف طبقاتی به مهاجرت، حاشیه نشینی، فروش مواد مخدر و مشاغل کاذب روی می آورند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت رفع فقر اقتصادی در کشور تاکید کرد و افزود: دولتمردان برای جلوگیری از شیوع آسیب های اجتماعی در جامعه باید فقر اقتصادی را در جامعه کاهش دهند.

ارسال نظر: