دقایقی پس از آغاز افتتاحیه جشنواره فیلم فجر؛

اولین سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر به محمد بدرلو رسید

کدخبر: 2007957

محمد بدرلو برای عکاسی فیلم "اعترافات ذهن خطرناک من" سیمرغ بلورین سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر دقایقی پیش به صورت رسمی و با حضور تعداد زیادی از سینماگران کشور از جمله رویا تیموریان، رضا عطاران، مسعود رایگان، رضا کیانیان، مصطفی کیایی، آرش معیریان، بهروز شعیبی، بهنوش طباطبایی، حامد کمیلی، هاتف علیمردانی و... در تالار وحدت برگزار شد.

اولین بخش مهم مراسم معرفی نامزدهای بخش تبلیغات سینما شامل بخش عکس، پوستر و آنونس بود که غوغا بیات، مصطفی خرقه پوش، علی وزیریان، بهرام عظیمی و رضا حداد داوری این بخش را بر عهده داشتند.

جلال حمیدی برای فیلم «ارغوان»، محمد بدرلو برای فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» حبیب مجیدی برای فیلم «بهمن»،احمدرضا شجاعی برای فیلم «یحیی سکوت نکرد» و امید صالحی و مهدی دلخواسته برای فیلم «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه» نامزدهای بخش بهترین عکس بودند که در نهایت سیمرغ بلورین به محمد بدرلو برای فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» تعلق گرفت.

همچنین از جلال حمیدی برای عکاسی فیلم «ارغوان» تقدیر شد.

مسعود فرجام برای فیلم «فصل فراموشی فریبا»، آرش معیریان برای فیلم «محمد رسول الله»، بهروز داوودی برای فیلم «احتمال باران اسیدی»، معین کریم الدینی برای فیلم «آتلان» و محسن امیر یوسفی برای فیلم «خواب تلخ» نامزد بهترین آنونس و تیزر بودند که سیمرغ بلورین به محسن امیریوسفی برای فیلم «خواب تلخ» اهدا شد.

یوسفی: سازمان سینمایی برایم حکم پادگان نظامی را داشته است

همچنین از معین کریم الدینی برای فیلم «آتلان» تقدیر ویژه شد.

امیریوسفی بعد از دریافت جایزه گفت: : سه سال است که این فیلم به جشنواره داده شده است و به صورت غیرقانونی به هیئت انتخاب هم داده نشده است.

وی با اشاره به شعار من سرهنگ نیستم؛ حقوقدانم تصریح کرد : امیدوار بودیم که این حقوقدانی جاری و ساری در سینمای ایران باشد که این اتفاق نیفتاد و سازمان سینمایی حکم یک پادگان نظامی را برای من داشت . ما بیرون از گود در این حوزه بودیم و امیدوار بودیم که این فیلم در کشور خودمان نمایش داده شود، اما این اتفاق رخ نداد و جای تاسف است که این اتفاق در دولت تدبیر و امید رخ داد.اما ما همچنان امیدواریم .

علی باقری برای فیلم «من می خوام شاه بشم»، طه ذاکر برای فیلم «خواب تلخ» و بهزاد خورشیدی برای فیلم «کپی برابر اصل» نامزدهای بهترین پوستر انتخاب شدند که در نهایت سیمرغ بلورین به علی باقری برای فیلم «من می خوام شاه بشم» اهدا شد و در طه ذاکر هم برای فیلم «خواب تلخ» تقدیر ویژه شد.

باقری نیز پس از دریافت جایزه اش گفت: خوشحالم که این سیمرغ را برای فیلمی می گیرم که داستانی نیست و اهالی مستند از این اتفاق به شدت خوشحال هستند .

ارسال نظر: