مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی تشریح کرد

وضعیت آب و هوای کشور در سه روز پایانی هفته

کدخبر: 2006802

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: بر اساس تحلیل داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، سه‌شنبه بارش‌ها در سواحل دریای خزر، شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بر اساس تحلیل داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، سه‌شنبه بارش‌ها در سواحل دریای خزر، شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از امروزهوای سرد، نیمه غربی و نیمه شمالی کشور را فرا می‌گیرد و طی سه روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود، اظهارکرد: روز چهارشنبه فعالیت سامانه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال غرب همچنان ادامه دارد و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در برخی مناطق جنوب شرق کشور و هرمزگان ابرناکی، بارش پراکنده باران و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: شدت بارش امروز سه‌شنبه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و روز چهارشنبه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی خواهد بود، همچنین از امروز تا پایان هفته جاری خلیج فارس به سبب وزش باد شدید، مواج پیش‌بینی می شود.

به گفته وظیفه، طی همین مدت در پاره‌ای نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و شرق یزد وزش باد شدید رخ خواهد داد که احتمال وقوع پدیده گرد و خاک نیز در مناطق مذکور وجود دارد. طی سه روز آینده در دامنه‌های جنوبی البرز و مناطق مرکزی کشور در بعضی ساعات وزش باد به نسبت شدید روی خواهد داد.

وی در مورد وضعیت هوای استان تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز چهارشنبه 7 بهمن، نیمه ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد، در

ارتفاعات بارش برف با بیشینه و کمینه دمای 8 و منفی 2 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه 8 بهمن، کمی ابری تا نیمه ابری، در بعضی ساعات وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای 6 و منفی 2 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به آخرین اخطاریه این سازمان که آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها بدلیل بارش باران و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی بدلیل بارش برف و مه‌گرفتگی پیش‌بینی می‌شود، گفت: بنابراین در روز چهارشنبه، 7 بهمن بارش برف در اردبیل، ارتفاعات البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، بارش باران و برف در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، غرب کردستان، شمال آذربایجان شرقی، لرستان و کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: در روز جمعه 9 بهمن، بارش برف در اردبیل، ارتفاعات البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و بارش باران و برف در آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رخ خواهد داد و همچنین طی سه روز آینده در سیستان و بلوچستان و کرمان وزش باد شدید پیش‌بینی می شود و وزش باد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب از شدت بیشتری برخوردار بوده و انتظار می‌رود با گرد و خاک نیز همراه باشد، از اینرو توصیه می‌شود جهت کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

ارسال نظر: