رئیس سازمان حج و زیارت به «نسیم آنلاین»، خبر داد:

اعزام زایران به سوریه در صورت تایید پیوست امنیتی بعد از نوروز آغاز می‌شود

کدخبر: 2005762

رییس سازمان حج و زیارت گفت: پیوست امنیتی طی دو ماه آینده از سوی طرف سوری ارائه می شود که آن رابرای تایید به شورای امنیت ملی ارسال می کنیم

سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار فرهنگی " نسیم آنلاین " گفت: تفاهم نامه ای در خصوص مسایل فنی سفر زائران ایرانی به سوریه بین ما و هیئت سوری به امضا رسید، اما پیوست امنیتی هم قرار بود از سوی طرف سوری ارائه شود که به دلیل عدم سفر وزیر جهاگردی سوری به تهران این اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: به طرف سوری تاکید کردیم که باید این پیوست امنیتی را ارائه دهند تا ما نیز این پیوست را در اختیار شورای عالی امنیت ملی قرار دهیم و اگر این شورا پیوست امنیتی را تایید کرد، برنامه ریزی های اعزام زائران به سوریه را انجام می دهیم.

رییس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: در خصوص همه مباحث مربوط به اعزام زائران ایرانی به سوریه با وزارت جهانگردی سوریه به نتیجه رسیده و توافق نامه ها نیز به امضا رسیده است و فقط منتظر پیوست امنیتی هستیم.

اوحدی درباره زمان اعلام پیوست امنیتی افزود: بعد از لغو سفر وزیر جهانگردی سوریه به خاطر جلسه اش با مجلس سوریه قرار شد هیئتی ایرانی ظرف دو ماه آینده به سوریه برود و آخرین مذاکرات را با نظارت سفارت مان در سوریه انجام دهد، به عبارت دیگر تا دو ماه آینده این پیوست برای ما ارسال خواهد شد که بر اساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی اقدام خواهیم کرد.

رییس سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: در صورت تایید پیوست امنیتی از سوی شورای عالی امنیت ملی اعزام زائران ایرانی به سوریه از بعد از نوروز 95 آغاز خواهد شد.

ارسال نظر: