امیری: از فردا کار بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس آغاز می‌شود

کدخبر: 1047550

سخنگوی وزارت کشوردر جمع خبرنگاران گفت: هیات‌های اجرایی پس از بررسی صلاحیت نتایج را به شورای نگهبان اعلام می‌کنند و شورای نگهبان نظر نهایی را اعلام خواهد کرد/ نام‌نویسی از داوطلبان تا پایان وقت امروز ادامه دارد

به گزارش «نسیم»، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:

سخنگوی وزارت کشور حسینعلی امیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: داوطلبان نام نویسی در انتخابات مجلس را به ساعات پایانی موکول نکنند.

وی افزود: روند نام نویسی از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر اساس گزارش های دریافتی از سراسر کشور با استقبال خوبی بوده است.

امیری تصریح کرد: نام نویسی از داوطلبان تا پایان وقت امروز ادامه دارد و تا زمانی که افراد برای نام نویسی مراجعه می کنند، نام نویسی از انان انجام می شود.

سخنگوی وزارت کشور در ادامه بیان کرد: پرونده داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به هیاتهای اجرایی که معتمدین مردم هستند ارسال می شود که این هیات ها از فردا کار بررسی صلاحیت داوطلبان را اغاز می کنند و هیات های اجرایی بر اساس استعلام از مراجع چهارگانه که شامل وزارت اطلاعات، دادستانی، ثبت احوال و نیروی انتظامی است روند بررسی صلاحیت داوطلبان را انجام میدهند.

وی افزود: البته هیاتهای اجرایی اجازه تحقیق محلی در مورد افراد را دارند و هیاتهای نظارت نیز مرجع بررسی صلاحیت داوطلبان هستند، هیاتهای اجرایی پس از بررسی صلاحیت نتایج را به شورای نگهبان اعلام میکند و شورای نگهبان نظر نهایی را اعلام خواهد کرد.

امیری در پایان خاطر نشان کرد : البته چند روز نیز برای بررسی اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده فرصت است و در نهایت اسامی قطعی و نهایی انتخابات دهمین دوره مجلس به وزارت کشور اعلام میشود و براساس جدول زمانبندی کار انتشار اسامی داوطلبان را انجام میدهد که پس از انتشار اسلامی تبلیغات داوطلبان آغاز و در نهایت 7اسفندماه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان برگزار می شود.

ارسال نظر: