عضو اتاق بازرگانی: با قانون محدودیت ویزایی سرمایه‌گذاران اروپایی دیگر نمی‌توانند به ایران بیایند!

کدخبر: 1046914

آرگون در گفتگو با «نسیم» : این طرح تجارت خارجی و صنعت توریسم ایران را تهدید می‌کند، این رفتار آمریکا، بدعهدی و دشمنی دیرینه او نسبت به ایران را ثابت می‌کند، دولت فورا اعتراض کند

عباس آرگون، عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با «نسیم» در رابطه با طرح ضدایرانی کنگره آمریکا درباره روادید بیان داشت: آمریکایی‌ها با این کارشان یک نوع تحریم جدید را بر کشورمان اعمال کردند، و دشمنی دیرینه خود با ایران را نشان دادند و می‌توان گفت که این رفتار یک نوع بداخلاقی قدیمی است که سالها ادامه داشته است و جاسی تعجب نیست.

وی ادامه داد: با چنین طرحی آمریکا یک محدودیت جدی بر سر کشورهای اروپایی و سرمایه‌گذاران خارجی که می‌خواهند بیایند و در ایران سرمایه‌گذاری کنند ایجاد کرده است و این موضوع مانع ورود سرمایه‌گذاران به کشورمان خواهد بود.

آرگون تأکید کرد: در این میان یکی از موضوعات دیگر که با این طرح دچار آسیب جدی‌تری خواهد شد صنعت توریسم است.

عضو اتاق بازرگانی اظهار داشت: این رفتار آمریکا در چنین برهه زمانی که قرار است تحریم‌ها برداشته شود، به نوعی بدعهدی آمریکایی‌ها را نشان می‌دهد و دشمنی آن‌ها نسبت به مردم و تجارت ایران را ثابت می‌کند.

وی گفت: آقای جان کری نامه می‌نویسند که نمی‌گذاریم این طرح بر روی روابط تجاری با ایران تأثیرگذار باشد و این موضوع به دلایل مسائل امنیتی بوده در صورتی که قطعا این تصمیم بر روی تجارت خارجی کشور تأثیر نامطلوبی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: جالب این است کشورهایی که خودشان تروریسم هستند جز آن 4 کشور که نامشان در طرح آمده نیستند، اما ایران که خودش یکی از جدی‌ترین قربانیان تروریسم است و سالیان گذشته نیز از جمله کشورهایی بوده که از این حوزه آسیب‌های زیادی را متحمل شده و در معرض تروریسم بوده نامش در این طرح به چشم می‌خورد.

وی تأکید کرد: در این شرایط که صحبت از برداشتن تحریم‌ها است، وقتی چنین طرحی تصویب و به این سرعت تأیید می‌شود واقعا جای سؤال دارد و تفکر و دشمنی‌اش با ایران را یادآور می‌شود و بداخلاقی آمریکا را نشان می‌دهد.

آرگون در پایان خاطرنشان کرد: در این شرایط انتظاری که مردم و بازرگانان و تجار از دولت دارند این است که در قالب قانون و قاعده و دیپلماسی خارجی اعتراض خود را از وجود چنین طرحی اعلام کرده و موضوع را پیگیری نمایند.

ارسال نظر: