مسیر دشوار صعود والیبال ساحلی ایران به المپیک ریو

کدخبر: 1046024

مسابقات والیبال ساحلی انتخابی المپیک ۲۰۱۶ برزیل در منطقه آسیای مرکزی از امروز در هند آغاز می‌شود تا بازیکنان ایران بخت خود را در مسیری دشوار برای صعود به المپیک بیازمایند

به گزارش «نسیم» و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، مسابقات والیبال ساحلی انتخابی المپیک ۲۰۱۶ برزیل در قاره آسیا در سه مرحله برگزار می شود که مرحله مقدماتی در پنج منطقه پیگیری می شود.

رقابت های مرحله مقدماتی چهار منطقه آسیا شامل غرب آسیا، شرق آسیا، جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه به پایان رسیده است که به ترتیب کشورهای قطر، ژاپن، اندونزی و استرالیا با کسب مقام قهرمانی به مرحله پایانی این رقابت ها صعود کردند.

رقابت های منطقه آسیا مرکزی نیز از فردا جمعه 27 آذرماه آغاز می شود و به مدت سه روز با حضور شش تیم ادامه خواهد داشت. امروز پنج شنبه گروه بندی این رقابت ها مشخص شد و ایران با کشورهای هند و پاکستان همگروه شد و سه کشور مالدیو، سری لانکا و قزاقستان در دیگر گروه این رقابت ها قرار گرفتند.

گفتنی است که در مسابقات انتخابی المپیک هر کشور با تیم های الف و ب شرکت می کند که تیم های ملی الف (رحمان رئوفی و بهمن سالمی) و ب (صابر هوشمند و عباس پورعسگر) ایران نمایندگان کشورمان در مسابقات آسیایی مرکزی هستند.

این رقابت ها در شهر کوجی کوده ایالت کرالا هند به شکل یک حذفی برگزار می شود و تیم های الف و ب هر کشور به مصاف یکدیگر می روند و اگر برنده نهایی در دو مسابقه تیم های الف و ب مشخص نشود، دیدار سوم تعیین کننده کشور فاتح خواهد بود.

فردا جمعه تیم های الف و ب هند به مصاف حریفان پاکستانی خود می روند و برنده این بازی ها حریف تیم های الف و ب ایران در روز شنبه خواهند شد.

در دیگر دیدارهای فردا تیم های الف و ب کشور مالدیو به مصاف حریفان سریلانکایی خواهند رفت که برنده این بازی ها نیز حریف تیم های قزاقستانی در روز شنبه خواهند شد.

روز یکشنبه قهرمان دو گروه این رقابت ها در دیدار نهایی به مصاف یکدیگر می روند تا تیم پیروز به عنوان نماینده آسیایی مرکزی به جمع چهار تیم دیگر (قطر، ژاپن، اندونزی و استرالیا) بپیوندند.

اگر ایران موفق به کسب مقام قهرمانی شود که مستقیم به مسابقات انتخابی مرحله سوم که به میزبانی استرالیا و با عنوان (انتخابی المپیک در قاره های استرالیا و اقیانوسیه) برگزار خواهد شد، راه می باید. در غیر اینصورت تیم های دوم و سوم هر منطقه آسیا در مرحله دوم مسابقات انتخابی در تایلند به مصاف یکدیگر می روند تا در نهایت دو کشور دیگر به مرحله نهایی در استرالیا صعود کنند.

قهرمان مسابقات مرحله نهایی که در استرالیا برگزار می شود، سهمیه المپیک 2016 برزیل را به دست می آورد.

ملی پوشان ایران را در مسابقات انتخابی منطقه آسیایی مرکزی در هند را حمید موحدی به عنوان مربی و کامران ذوقی به عنوان سرپرست همراهی می کنند.

ارسال نظر: