تلگرام از مردم ایران عذر خواهی کرد

کدخبر: 1036197

مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات با اعلام این خبر گفت: شرکت تلگرام اعلام کرده که خطوط قرمز را می‌پذیرد و صفحات غیراخلاقی را از دسترس خارج و مسدود می‌کند

به گزارش «نسیم» به نقل از ایسنا،مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:شب گذشته مدیران تلگرام در قالب مطلبی که در توییتر منتشر کرده‌اند از مردم ایران و وزارت ارتباطات بابت مطالب نادرستی که پیش از این اعلام کرده و به حاکمیت کشور و وزارت ارتباطات نسبت داده بودند عذرخواهی کرده‌اند .

محمدرضا فرنقی‌زاد ادامه داد:همچنین در قالب این توییت شرکت مذکور اعلام کرده که خطوط قرمز را می‌پذیرد و صفحات غیراخلاقی را از دسترس خارج و مسدود می‌کند .

وی یادآور شد: البته چندی پیش وزیر ارتباطات این نکته را با جدیت و قاطعانه اعلام کرده بود اگر دسترسی به این صفحات مسدود نشود ایران درباره فیلترینگ تلگرام تصمیم جدی خواهد گرفت .

فرنقی‌زاد با بیان اینکه هنوز وعده داده شده از سوی توییتر به طور کامل بررسی نشده و لازم است در این خصوص بررسی‌های لازم صورت گیرد تا مشخص شود این وعده تا چه اندازه به حقیقت پیوسته اظهار کرد: به هر حال پس از انجام بررسی‌های لازم در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد .

وی در پاسخ به این سوال که پیش از این از سوی برخی اعضای کارگروه فیلترینگ اینگونه اعلام شده بود که اکثر اعضای کارگروه موافق فیلترینگ تلگرام هستند، گفت: وزارت ارتباطات تنها یک نماینده در این کارگروه دارد و قطعا اگر تلگرام شرایط ایران را نمی‌پذیرفت نسبت به فیلترینگ آن اقدام می‌شد .

در هفته‌های گذشته به دنبال ایجاد اختلالات مختلف در نرم‌افزار ارتباطی تلگرام مدیران این شرکت در قالب توییت اعلام کردند دولت ایران و وزارت ارتباطات از آنها خواسته‌هایی داشته است که به دلیل فراهم نکردن این درخواست تلگرام در ایران فیلتر شده است، اما بلافاصله پس از انتشار این مطلب وزارت ارتباطات اعلام کرد که اختلالات پیش آمده به دلیل قطع ارتباط سه کانال ارتباطی ایران بوده است .

پس از اعلام این موضوع وزیر ارتباطات اعلام کرد که خواسته ایران از تلگرام آن بوده که دسترسی به صفحات غیراخلاقی را که خط قرمز نظام محسوب می‌شود مسدود کنند .

محمود واعظی در عین حال تاکید کرده بود که اگرچنین اتفاقی رخ ندهد ایران نسبت به فیلترینگ تلگرام اقدام می‌کند. همچنین چهارشنبه هفته گذشته کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای در این زمینه جلسه‌ای برگزار کرد که البته به دلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد اعضای این کمیته تصمیم‌گیری درباره‌ی سرنوشت تلگرام در ایران به جلسه آتی کارگروه موکول شد .

ارسال نظر: