آیت‌الله مرتضی مقتدایی: عربستان لیاقت خادمی حرمین را ندارد

کدخبر: 1030791

قائم‌مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین گفت: یک کمیته حقیقت‌یاب باید تشکیل شود و علت فاجعه منا را مشخص کند تا بی‌کفایتی آل‎سعود مشخص شود

به گزارش «نسیم»؛ فارس نوشت: آیت‌الله مرتضی مقتدایی در هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مجتمع فرهنگی و آموزشی قوه‌قضایئه در ساحل فرح‌آباد مرکز مازندران، اظهار کرد: فاجعه منا مصیبت بزرگی بود که مسلمانان را داغدار کرد.

وی مصیبت بزرگ منا را نشانه بی‌کفایتی آل‌سعود دانست و افزود: عربستان لیاقت خادمی حرمین را ندارد و جهان اسلام باید برای این فاجعه چاره‌اندیشی کنند.

قائم‌مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه عمق دردناک فاجعه منا با سه روز عزای عمومی از سوی مقام معظم رهبری مشخص شد، گفت: کمیته حقیقت‌یاب باید این فاجعه را مشخص کند تا بی‌کفایتی آل‎سعود مشخص شود.

این مسئول با بیان اینکه سه کمیسیون در هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین فعالیت کردند، ادامه داد: مسائل کارشناسی و تخصصی در کمیسیون‌ها مطرح شد که نتیجه آن می‌تواند ارزشمند باشد.

مقتدایی با بیان اینکه خلاصه کمیسیون‌ها در جلسات مختلف نهایی و بررسی می‌شود، تصریح کرد: طی برگزاری جلسات تخصصی نتایج حاصل از این اجلاسیه به دولت، مجلس و نهادهای مربوطه ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از گزارشات مربوط به مسائل فرهنگی است، اضافه کرد: یکی از مشکلات در زمینه صدا و سیما است که باید بررسی و برطرف شود.

قائم‌مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شورای عالی کمیسیون این مصوبات را ارجاع می‌دهد و پیگیری می‌کند، گفت: برخی از موارد از سوی مقام معظم رهبری پیگیری می‌شود.

ارسال نظر: